י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לוחצים עליכם לתמוך בתועבה"

האדמו"ר במכתב לבית הספר הדתי: "רוצים שתלמדו כפירה" 

האדמו"ר מקאלוב, הכותב באמצעות אישוני עיניו, כתב מכתב במסירות נפש למען חיזוק שמירת החינוך היהודי באנגליה, בעקבות לחץ מפקחי החינוך בדמינה על בתי הספר בתקופה האחרונה

האדמו"ר במכתב לבית הספר הדתי: "רוצים שתלמדו כפירה" 
הרבי מקאלוב בביקור בבית הספר במנצ'סטר בשנת תשע"א צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מקאלוב, הזקוק לרחמי שמים מרובים, שלח מכתב לבית הספר 'יבנה' במנצ'סטר שהיא השלוחה הדתית של בית הספר היהודי חילוני 'קינג דיוויד'. המכתב נכתב על ידי האדמו"ר במסירות נפש, למען חיזוק שמירת החינוך היהודי הקדוש. האדמו"ר מתמודד עם כאבי עיניים חזקים והוא כותב זאת במסירות של ממש.

האדמו"ר מקאלוב, המשותק בכל גופו בשל מחלת ניוון שרירים (ALS), כותב באמצעות תוכנה מיוחדת לכתיבה באמצעות העיניים. 

במכתבו כותב הרבי "קיבלתי הידיעה, שמפקחי החינוך בענגלאנד (אנגליה י.פ.) ביקרו אצלכם, ופרסמו ביקורת נגד שמירת גדרי הקדושה בבית ספר הנפרד שלכם, ולוחצים עליכם ללמוד לימודי כפירה, ולתמוך בתועבה. ושמעתי שיש לכם עורכי דין הטוענים שהתערבות המפקחים בכל הענינים אלו הוא נגד חוק חופש הדת".

"על כן הנני בזה לחזק את ידכם, כי האמת אתכם, ששמירת גדרי הקדושה הוא חלק בלתי נפרד מהדת, והיא בנויה על יסודות האמונה בבורא העולם".

"מי שמבין שיש בורא עולם שברא עולם ומלואו לאיזה תכלית, הוא מקבל מצוות הבורא יתברך שלא להימשך אחר תאוות רעות שהם נגד תכלית הבריאה, והוא יודע שנברא עם כח השכל שבמוחו כדי לשלוט בזה על תאוות לבו, וכמו שרבינו ישראל בעל שם טוב זי"ע היה אומר בשם רבינו סעדיה גאון זי"ע שעיקר תפקיד האדם בעולם הזה הוא לשבר המידות והטבעיות הרעות שבלבו".

"מה שאין כן מי שרוצה לדמות במחשבתו כאילו כל הבריאה הנפלאה נברא מעצמו בדרך מקרה בלי שום תכלית, ושמין האדם הוא רק בעל חי מתקדם שהתפתח מקוף וכדו', בזה הוא מצדיק את עצמו להתנהג בהפקרות כמו בהמה וחיה".

"לכן ראו בכל הדורות, שאלו שכפרו בבורא עולם, כמו אנשי דור המבול ואנשי סדום, וכן המצרים והכנענים, הם פרצו כל גדרי העולם, והשתקעו מאוד בכל התאוות הרעות בפהרסיא, עד שהקב"ה העבירם מן העולם. מה שאין כן אלו שהיה להם זיק של אמונה, שמרו על גדרים מסוימים".

"וכן ראו בשנים הקודמות גם אצל תושבי מדינת ענגלאנד, שהיו שומרים על הרבה מגדרי הצניעות, ואף היו בתי חינוך נפרדים לבנים ובנות. אני זוכר משנות מגורי בלונדון, שכשנשתנה ה'מאדע' לפריצות יתרה לפני כחמישים שנה, הרבה מבני האומה יצאו שם נגד זה, ודרשו שלא יפרסמו תמונות לא צנועות, כי בזה משתלטים על מחשבתם נגד רצונם. ועל כגון זה אמרו חז"ל במסכת חולין שבני נח מקבלים שכר על מה שלא מתנהגים במעשי תועבה בפרהסיא באופן רשמי".

"עיקר הגורם לזה הם כלי הטכנולוגיה הפרוצים שבזמנינו, שהם מגרים היצרים של כל התאוות הרעות שבכל העולם, וזה גורם שירצו להתעלם מן האמת ולהימשך אחרי מינות וכפירה, כדי שיוכלו למלאות התאוות בלי שום בושה".

"ולכן אנו מחויבים להתרחק מכל הדברים והלימודים המעוררים תאוות רעות ומינות, שאז יזכו להמשיך לקיים כל המצוות, כמו שכתוב אחר כך "למען תזכרו ועשיתם את כל מצוותי". ומפני גודל נחיצות ענין זה, תיקנו לומר פסוקים אלו בסדר קריאת שמע שאומרים כמה פעמים בכל יום".

"וראוי להזכיר מה שכתב זקיני הקדוש מרן רבי יצחק אייזיק מקאמרנא זי"ע, שמלחמת גוג ומגוג שתהיה קודם ביאת משיח, תהיה מלחמה רוחנית, שיצטרכו ללחום להינצל מאפיקורסות ומינות ר"ל שיתרבה בעולם".

"על כן" מסיים הרבי את מכתבו "חזקו ואמצו, אל תיראו ואל תערצו, כי ד' הוא ההולך עמכם. ויהי רצון שתזכו לעמוד על המשמר, להמשיך בהפרדה מלאה בין הבנים והבנות, ושמירת כל גדרי הקדושה, וככה תוכלו להמשיך לגדל תלמידים טובים ומוצלחים כמו שראיתי בביקורי אצלכם, ומכם ילמדו וכן יעשו אחרים. ובזכות זה יזכו כל ההורים להרבה נחת והצלחה בעזרת השי"ת".

 

מנצ'סטר קאלוב מכתב אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד