ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כך הגיב הדיקטטור

טראמפ לקים: "אני בגבול, תקפוץ ללחוץ יד"

יחסיו של נשיא ארצות הברית עם מקבילו הדיקטטור מצפון קוריאה ידעו עליות ומורדות. כעת פונה אליו טראמפ ומזמינו 'ללחוץ יד' - במסגרת ביקורו במדינה השכנה • כיצד הגיב קים ג'ונג און?

טראמפ לקים: "אני בגבול, תקפוץ ללחוץ יד"
טראמפ וקים בהאנוי צילום: Leah Millis ,רויטרס

הנשיא טראמפ ממשיך להפתיע ביחסים שלו עם מנהיג צפון קוריאה, ובציוץ בטוויטר הזמין את הדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און ללחיצת יד באזור המפורז בגבול הקוריאני המשותף לדרום ולצפון. טראמפ השתתף בועידת G20, ומשם המשיך לדרום קוריאה.

טראמפ הוסיף בציוץ, "אני ממשיך מכאן לדרום קוריאה, היו"ר קים, אם אתה רואה את זה, בוא להיפגש בגבול, רק ללחוץ יד ולהגיד שלום". מפיונגיאנג בירת צפון קוריאה נמסר, כי "ההצעה מעניינת מאוד".

הנשיא טראמפ הגיע לסיאול, דרום קוריאה, במוצאי שבת, והוא צפוי להיפגש לשיחות עם נשיא דרום קוריאה ביום ראשון לפני שחוזר לוושינגטון.

טראמפ אמר לכתבים כי קים "מאוד פתוח לפגישה".

"אני לא יכול להגיד לך בדיוק, אבל הם ענו בחיוב", אמר טראמפ על האפשרות של פגישה. טראמפ אמר לכתבים כי הוא ירגיש "נוח מאוד" עם דריכת כף רגלו בצפון קוריאה, כאשר הוא מבקר בדרום קוריאה.

"בטח שהייתי רוצה" אמר טראמפ כשנשאל אם הוא יצעד אל תוך הצפון. "אני מרגיש נוח מאוד לעשות את זה, לא תהיה לי שום בעיה", אמר טראמפ.

בכל הנוגע לסכסוך בין ישראל לפלסטינים, אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בתום פסגת ה-G20 ביפן, "אם לא ניתן יהיה להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים במהלך כהונתי, לא ייחתם הסכם בין הצדדים לעולם".

דונלד טראמפ צפון קוריאה קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד