י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שנעלמה מהרדאר

לראשונה: שקד שוברת שתיקה ומכה על חטא

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד שכעת מחשבת עדיין את דרכה בפוליטיקה, שוברת שתיקה לראשונה בראיון לעופר חדד ב'ערוץ 12' היא מודה כי "היה אפשר לעשות את זה אחרת" | לגביה פיטוריה ממשרד המשפטים; "טעות של ראש הממשלה" | והיכן תרוץ? "תתאזרו בסבלנות"

לראשונה: שקד שוברת שתיקה ומכה על חטא
אילוסטרציה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כחודשיים אחרי שחוותה מכה קשה, כאשר גילתה בליל ד' בניסן כי מפלגתה 'הימין החדש' לא עברה את החסימה, העניקה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ראיון ראשון מאז לכתב 'חדשות 12' עופר חדד.

"לא האמנו למה שקרה, יחסית למצבנו בסקרים", אמרה שקד, "חשבנו שהמצב יותר טוב ואמרנו נבוא באווירה חיובית ואופטימית, כמובן שזו הייתה טעות בדיעבד. היו כמה טעויות ובסוג של נס ניתן לנו מועד ב', אז אני מקווה מאוד שבמועד ב' לא ניכשל".

היא מודה בפה מלא "עשינו שורה של טעויות, גם הקמפיין שלעצמו היה לא נכון, הקמפיין הספציפי על תיקים, ביטחון ובג"ץ - היה אפשר לעשות את זה אחרת. אני קשורה לציונות הדתית, היה לי קשה באופן אישי העזיבה של המפלגה", היא מגלה, אך עם זאת היא סבורה כי "הרעיון היה נכון, יש מקום למפלגה של חילונים ודתיים ובכך להגדיל את הגוש. המטרה שלנו הייתה טובה, במבחן התוצאה לא הצלחנו, נעשה מה שאפשר כדי שקולות הימין לא ילכו לפח".

בראיון התייחסה איילת שקד לפיטוריה על ידי ראש הממשלה נתניהו, "אני חושבת שזו טעות של ראש הממשלה, אבל זו זכותו. נכנסתי למשרד המשפטים וניערתי אבק".

השרה לשעבר הבהירה, "אני מאוד רוצה לחזור לשם, אבל זה תלוי בציבור. יש לי עוד הרבה מה לעשות במשרד הזה, יש המון עבודה צריך לתקן ולשפר. כשאני נכנסתי לתפקיד גם אני חששתי, הזהירו אותי שיתפרו לי תיק", מגלה שקד ומתייחסת לדברים שאמר השר הנוכחי אמיר אוחנה כשנכנס לתפקיד, "בעבר זה יכול היה לקרות, צריך להגיד את האמת, היום זה בוודאות לא משהו שיעשו. אביחי מנדלבליט ושי ניצן הם אנשי מקצוע ישרים".

המראיין עופר חדד, מנסה לחלץ ממנה סוף סוף, לאו פניה מועדות בבחירות הללו, אך היא משיבה ואומרת, "כל מנהיגי הימין מדברים אחד עם השני. אני מדברת גם עם בנט. אבל תתאזרו בסבלנות עוד שבוע שבועיים עד לסגירת הרשימות".

למרות שכרגע הציבור פלט אותה מהפוליטיקה, היא כבר מדברת על ראשות הממשלה ואומרת כי "בעתיד הכל פתוח" עם זאת היא עדיין סבורה כי "בעידן שאחרי נתניהו, בנט מתאים להיות ראש ממשלה. אני חושבת שגם אני יכולה לעשות את זה בעוד כמה שנים. יכול להיות שאהיה ראש הממשלה השנייה של ישראל. בעתיד זו בהחלט אופציה".

יצוין כי על פי דיווח אמש (מוצ"ש) ב'כאן11', שקד החליטה לוותר על השיריון באיחוד מפלגות הימין, שעל פי ההצעה האחרונה מעניק לה את המקום השני ומתכוונת ככל הנראה להתמודד בראשות 'הימין החדש' כשנפתלי בנט יהיה מספר 2 שלה.

איילת שקד מפלגת הימין החדש בחירות 2019 עופר חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד