י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איימו להשמיד זה את זה

לראשונה בהיסטוריה: נשיא אמריקני נכנס למדינת צפון קוריאה

בשעה זו מתקיימת פגישתם ההיסטורית של טראמפ וקים באזור הגבול המפורז • במהלך הפגישה אמר קים לטראמפ: "לא ציפיתי לראותך כאן, אתה הנשיא האמריקני הראשון שחצה את הגבול לקוריאה הצפונית" • טראמפ: "מזמין אותך לבית הלבן. מהרגע הראשון חיבבנו אחד את השני"

לראשונה בהיסטוריה: נשיא אמריקני נכנס למדינת צפון קוריאה
טראמפ וקים בפגישתם היום צילום: רויטרס

בשעה זו (ראשון) מתקיימת פגישת בזק של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און - שני האויבים המושבעים לשעבר שאיימו להשמיד זה את זה. 

בתחילת הפגישה אמר קים לטראמפ, לאחר שהשניים לחצו ידיים: "לא ציפיתי לראות אותך כאן, אתה הנשיא האמריקני הראשון שחצה את הגבול לקוריאה הצפונית".

עוד הוסיף השליט הצפון קוריאני: "יחד ננסה לשלב ידיים כדי לשים סוף לעבר, אני ארצה להשתמש ביחסים החזקים ביננו כדי להתקדם ולעזור לעמים שלנו". כך דווח מואב ורדי בכאן 11

טראמפ השיב: "אני מזמין אותך לבית הלבן. מהרגע הראשון חיבבנו אחד את השני", טראמפ הוסיף כי "עצם הפגישה היא רגע מיוחד, רגע היסטורי". קים סיפר כי המפגש בין השניים נרקם במכתבים ששלח לו טראמפ.

"הרבה מאוד דברים חיוביים קורים", אמר טראמפ."יש אופטימיות גדולה מאוד. אנחנו אוהבים אחד את השני מהיום הראשון וזה חשוב מאוד. זה יום גדול עבור העולם". קים השיב לו: "אנחנו מוכנים לשים את העבר מאחור ולפתוח דף חדש עם אפשרויות חדשות".

עוד דווח בכאן 11 כי נשיא ארה"ב הודה לקים שהגיע לפגישה: "אתם שומעים את הקול הזה? אף אחד לא שומע את הקול הזה. הוא לא מכנס מסיבות עיתונאים. אם לא היית מגיע היית גורם לי להיראות רע מאוד. לפני כהונתי המצב היה רע מאוד לעולם והקשר שפיתחנו הוא טוב לכל כך הרבה אנשים. זהו רגע מיוחד והיסטורי".

יצוין כי טראמפ אמר מוקדם יותר היום כי ייפגש היום עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און, באזור המפורז המבוצר היטב, המפריד בין שתי הקוריאות, הצפונית והדרומית, במפגש יוצא דופן של הרגע האחרון - המיועד להחיות את השיחות על מצב הגרעין הקוריאני. כך דווח ב-CNN.

מנהיג צפון קוריאה, קים, קיבל את ההזמנה של הנשיא טראמפ, שפנה אליו בטוויטר רק יום קודם לכן. כאמור, זו הפעם השלישית שהמנהיגים נפגשים.

"אנחנו הולכים לגבול ואנחנו נעשה מפגש עם היו"ר קים", אמר טראמפ לפני הפגישה במסיבת עיתונאים בסיאול, בירת דרום קוריאה, עם הנשיא של דרום קוריאה. "אני מצפה לכך מאוד". הוא הוסיף כי יש "הרגשה טובה מאוד" בינו לבין מר קים, "הוא מבין אותי, ואני חושב שאני מבין אותו", אמר הנשיא טראמפ.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר ביום שישי וקרא למנהיג צפון קוריאה. "אני בגבול, בוא תקפוץ ללחוץ יד".

הנשיא טראמפ המשיך להפתיע עם היחסים שלו עם מנהיג צפון קוריאה, ובציוץ בטוויטר הזמין את הדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און ללחיצת יד באזור המפורז בגבול הקוריאני המשותף לדרום ולצפון. טראמפ השתתף ביפן בועידת G20, ומשם המשיך לדרום קוריאה.

טראמפ הוסיף בציוץ: "אני ממשיך מכאן לדרום קוריאה, היו"ר קים, אם אתה רואה את זה, בוא להיפגש בגבול, רק ללחוץ יד ולהגיד שלום". מפיונגיאנג בירת צפון קוריאה נמסר, כי "ההצעה מעניינת מאוד" ואכן קים יגיע לפגוש את טראמפ.

טראמפ אמר לכתבים מאוחר יותר כי קים "מאוד פתוח לפגישה". ביום שישי אמר טראמפ: "אני לא יכול להגיד לך בדיוק, אבל הם ענו בחיוב" על האפשרות של פגישה. טראמפ גם אמר לכתבים כי הוא ירגיש "נוח מאוד" עם דריכת כף רגל בצפון קוריאה, כאשר הוא מבקר בדרום קוריאה.

"בטח שהייתי רוצה", אמר טראמפ כשנשאל אם הוא יצעד אל תוך הצפון, "אני מרגיש נוח מאוד לעשות את זה, לא תהיה לי שום בעיה".

דונאלד טראמפ קים ג'ונג-און דרום קוריאה היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד