י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחסות המשרד לענייני ירושלים

חרפה בירושלים: העובדים הגיעו לעיר העתיקה בעיצומה של השבת

בהרכבת הקואליציה העירונית בירושלים סוכם על שמירת הסטטוס קוו, אך הסכמים לחוד ומעשים לחוד: אמש (מוצאי שבת) נערך מופע בין חומות העיר העתיקה ועדויות של עוברי אורח ל'בחדרי חרדים' מעלות כי ההיערכות לאירועי הלילה החלה בעיצומה של שבת קודש תוך חילולה בפרהסיא

חרפה בירושלים: העובדים הגיעו לעיר העתיקה בעיצומה של השבת
אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90

בניגוד לסטטוס קוו, נרשמו חילולי שבת בהיקף ענק בשבת החולפת בעיר העתיקה של בירת ישראל, כאשר בחסות המשרד לענייני ירושלים הגיעו עשרות עובדי הפקה ואבטחה יהודים להכין את המקום להופעה בצאת השבת.

מעדויות של עוברי אורח ששוחחו עם ׳בחדרי חרדים׳ עולה, כי כבר בשעות הצהרים המאוחרות נראו במקום אנשי אבטחה שהחלו לגדר את המקום לצד אנשי הפקה, שהחלו גם הם בהכנות לקראת המופע שהחל עם צאת השבת.

אחד מעוברי האורח סיפר ל׳בחדרי חרדים׳ היום, "הגעתי כמידי שבת לתפילת מנחה בכולל המערבי, בדרך ראיתי כבר בשער יפו מאבטחים מתארגנים בקבוצה ומקבלים תדרוך. לאורך הציר של הפסטיבל החלו להכין את השטח עם גדרות".

כאמור, מדובר במופע אורות מרהיב בחסות המשרד לענייני ירושלים, שמתנהל בעיר במשך השבוע החולף והשבוע הקרוב וסוחף עשרות תיירים מהארץ והעולם. האירוע במוצאי השבת החל כחצי שעה בלבד לאחר צאת השבת.

כזכור, בעת הרכבת הקואליציה נחתם סעיף מיוחד בהסכם הקואליציוני של ראש העיר מול הסיעות אשר שנחשף ב'בחדרי חרדים', ונועד לתקן את העוולות של הקדנציה החולפת, תוך שימת דגש על האירועים שיתקיימו בין חומות העיר העתיקה, שם סוכם כי "העיר העתיקה והדרכים המובילות אליה, הינם מקומות קדושים, ויש לשמור על כך".

נושא נוסף שסוכם, הוא נושא אירועי התרבות שהתקיימו במרחבי העירייה תוך חילול שבת. האשר לאירועים אלה נחתם כי "לא ימומנו ולא יתקיימו אירועים מחללי שבת במבנים עירוניים, בחברות עירוניות ובמינהלים הקהילתיים".

חילול שבת ירושלים העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד