י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל שביתת הרשויות

שדה דב יסגר? נתניהו ובכירים בדיון מכריע

בלשכת ראש הממשלה מתכנסים שורת בכירים לדיון סגור שעוסק בסגירת שדה דב • נמשכת שביתת הרשויות במחאה על הכוונה וכהזדהות עם מחאת העיר אילת

שדה דב יסגר? נתניהו ובכירים בדיון מכריע
משה שי פלאש90

בשעה זו החלה הפגישה בלשכת רה"מ נתניהו בעניין סגירת שדה דב, בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית דימונה בני ביטון וח"כ יואב קיש.

במקביל, שלוש רשויות החליטו להשבית את השירותים העירוניים בעיריות ובמועצות, כהזדהות עם מחאת העיר אילת על סגירת שדה דב, ובהם הערים רמת גן, הרצליה ואילת. "אסור לסגור את שדה דב ללא הבטחת תמריצים ואיזונים לטובת נטרול הפגיעה בכלכלת אילת" אמר כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת-גן.

שדה דוב - איך הכל התחיל? ובכן: בשנת 1934 הקים פנחס רוטנברג, מייסדה של חברת החשמל את חברת התעופה "נתיבי אוויר ארץ ישראל" ובשלהי 1937, בתקופת המאורעות והסכנות בדרכים, נולד הרעיון להקים שדה תעופה סמוך לתחנת הכוח רידינג בתל אביב. באוקטובר 1938 נחנך בתל אביב שדה התעופה החדש אשר הוקם על ידי חברת נתיבי אוויר בבעלותו של פנחס רוטנברג, מייסדה של חברת החשמל ומסלולו השתרע לאורך 400 מטרים ורוחבו היה כ-40 מטרים ולצידו הוקם אף מוסך לטיפול במטוסים שעדיין שריר וקיים במתחם רידינג.

חברת נתיבי ישראל רכשה מספר מטוסים וקיימה טיסות תיירות בתוך הארץ וסריקה של קווי הולכת החשמל בין רידינג לנהריים כדי לגלות מהאוויר חבלות בקו. ב-1940 כחלק מהמאמץ המלחמתי של בריטניה נגד הנאצים הוחרמו המטוסים ושימשו כמטוסי קישור ותובלה עד שהחברה פורקה ב-1944.

על ה"מוסך המכני" של מטוסי החברה: מבנה ייחודי, רוחבו 27 מטרים ואורכו 30 מטרים, בנוי מקורות בטון מזויין ללא קורות תומכים באמצעו. ביום הכרזת המדינה תקפו המצרים את שדה התעופה, הפצצה שפגעה בקיר המבנה הותירה את סימני הפגיעה עד היום על קיר המבנה.
 
אורן הלמן, סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל: "פנחס רוטנברג, מאבות הציונות וממקימי ארץ ישראל, לא רק חתום על הקמת חברת החשמל והארת הארץ כולה אלא גם על תשתית התעופה האזרחית והקמת שדה דב".

שדה דב שר התחבורה משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד