ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
באלפי דולרים

השעון המעורר של ר' מיכל יהודה והטבק של הבבא

בבית המכירות מוצעים למכירה בימים אלו השעון המעורר של הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל עם חתימת ידו וקופסת הטבק שהריח בו הבבא סאלי זיע"א. 'בחדרי חרדים' עם הצצה לפריטים הנדירים

השעון המעורר של ר' מיכל יהודה והטבק של הבבא
הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל וסדנא בבא סאלי זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

בימים אלו מוצעים למכירה פומבית השעון ששימש את ראש הישיבה הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל מגדולי מנהיגי הציבור הליטאי שנפטר לפני שמונה שנים וקופסת הטבק של סדנא בבא סאלי האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל מי שהיה לגדול המקובלים בדור שעבר.

מדובר במכירות נדירות מבית המכירות 'קדמון' בבני ברק, ול'בחדרי חרדים' הגיע התיעוד מהמכירה מדובר בשעון ששימש את ראש הישיבה הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל במשך עשרות שנים להשכמה לתפילת ותיקין. השעון נתון בקופסה מקורית עליה אף חתם בכתב ידו את שם המשפחה: "ליפקוביץ". על פי התיאור מדובר בתוצרת חברת "2Jewls Europa גרמניה". שעון מעורר נייד של חברת "2Jewls Europa" בתוך קופסה מקורית. 8X8 ס"מ במצב טוב, השעון תקין ומצלצל רק יש בלאי בביטנה של הקופסא, ושחיקה בציפוי החלקים המתכתיים. המחיר ההתחלתי הוא 500 דולר והוא זול יחסית למחיר ההתחלתי והמחיר הסופי צפוי להסתיים יותר מכך.

השעון המיתולוגי של הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל 

בנוסף מוצעת למכירה קופסת הטבק המקורית שהייתה בשימושו האישי של האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא ה"בבא סאלי" זיע"א עד ימיו האחרונים כולל הטבק המקורי שממנו הריח הצדיק. הפריט כולל אישור חתום על ידי אלמנתו הרבנית מרת סימי אביחצירא מיום י"ד אייר תשע"ט. 

התיאור של הטבק כך על פי הפרסום בבית המכירות "קופסת פלסטיק עגולה מבנה פקקים. פקק תחתון בצבע חום עליון בצבע לבן שמנת בתוככי הקופסא טבק הקודש של רבינו, ריח מנטה ישן נושן שריחו כהה".

באישור שהם מצרפים מהרבנית סימי נכתב "אני החתומה מטה, סימי אבוחצירא, אשת הצדיק אדמו"ר סידנא "בבא סאלי" זיע"א רבי ישראל אבוחצירא זצוק"ל יש"א ברכה, מאשרת בזה כי הטבק המוצע למכירה על ידי בית המכירות 'קדמון' הינו הטבק המקורי שהיה בשימושו ובחזקתו של הצדיק "בבא סאלי" עד ד׳ שבט תשמ״ד יום הסתלקותו. ומיום היתלקותו ועד עתה הטבק היה שמור עימדי ובחזקתי והיה מונח בארון קודשו של הצדיק סידנא ״בבא סאלי״ זיע״א המצוי בביתי. הטבק הנ"ל כולל קופסת פלסטיק מקורית שבו היה מונח הטבק שבה עשה שימוש. הטבק הנמכר בזה הינו טבק אוטנטי ומקורי ללא כל תערובת של טבק אחר וללא כל תוספת בישום.

על פי הנתונים המחיר ההתחלתי של הטבק הוא 4000 דולר והוא יעלה גבוה ביחס למחיר הפתיחה. והמכירה תהיה ביום רביעי הקרוב בבית המכירות קדמון ברחוב בירנבוים בבני ברק. 

קופסת הטבק בטעם מנטה של הבבא סאלי זצ"ל

רבי מיכל יהודה ליפקוביץ בבא סאלי שעון קופסת טבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד