י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קרב הסכינים החל

לאחר 15 שנה: האם יחימוביץ' בדרך לפרישה מהחיים הפוליטיים?

בעוד יומיים יתקיימו הבחירות לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, שלושת המועמדים: סתיו שפיר, איציק שמולי ועמיר פרץ מתחרים על התפקיד הבעייתי, בעוד שמולי ופרץ מעוניינים בחיבורים, שפיר מתנגדת. יחימוביץ' לא מביעה מעורבות כלשהי והטענות הן כי היא עומדת בפני פרישה

לאחר 15 שנה: האם יחימוביץ' בדרך לפרישה מהחיים הפוליטיים?
שמולי ופרץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעוד יומיים יבחרו מתפקדי מפלגת העבודה את היו"ר הבא של המפלגה, כאשר על התפקיד מתמודדים שלושה מתוך ששת חברי הכנסת המכהנים - שניים מתוכם הודיעו על פרישה מהחיים הפוליטיים ואחת החליטה לשתוק.

בימים האחרונים החל קרב הסכינים בין עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר, כאשר פרץ ושמולי מצהירים כי לאחר ניצחונם הם יפתחו בשיחות למטרת חיבורים ורמז על כך ניתן לראות כאשר הם מיהרו לברך את אהוד ברק על חזרתו לחיים הפוליטיים. מנגד סתיו שפיר תוקפת באומרה.

"חיבורים לא עושים בטוויטר, אלא בבניית קשרים ואמון בלי לעשות כותרות. שמולי מוכן למכור את המפלגה בשביל מקום רביעי במפלגה אחרת. אם הוא מוותר על העבודה עדיף שיעשה את זה לפני הפריימריז וייתן לי להביא למפלגה חיים חדשים ודופק".

בנוסף טוענת שפיר כי הצבעה לשמולי היא כמו הצבעה לעמיר פרץ וההפך. כשהיא מכנה אותם "השיטה הישנה" ולדבריה היא מביאה דרך חדשה. בנוסף הכריזה אמש סתיו שפיר, כי באם היא לא תנצח, היא תפרוש מהמפלגה.

שמולי מהיר לתקוף אותה ושקרא לה להתאחד איתו. לדבריו "אנחנו יכולים יחד להציל את המפלגה. בעבר היו מועמדים שהפסידו ועזבו. זו לא הדרך. מפלגת העבודה יותר גדולה ממועמד כזה או אחר. תצטרפי אליי ונבנה את המפלגה".

בתוך כך, קולה של בכירת המפלגה שכיהנה בעבר בתפקיד היושב ראש נדם. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לא הודיעה כי תתמודד וכן לא הביעה תמיכה במי המועמדים, כשההערכות במפלגה אומרת כי יחימוביץ'
בדרך לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר 15 שנה בהן כיהנה בכמה תפקידים במפלגה.

יחימוביץ' עצמה הסבירה כי "מעולם לא קרה שישבתי על הגדר, אבל הפעם אני מרגישה שמעורבות שלי, אף שהיא יכולה להטות את הכף, ואולי דווקא משום כך, עלולה לחדד ולהעמיק את השסע הפנימי עוד יותר. לא נכון שאשפוך שמן למדורה. במשבר החיצוני והפנימי העמוק שבו נמצאת מפלגת העבודה, הנאבקת כעת על עצם קיומה – קטטות פנימיות הן אסון ממש".

"אני בוחרת שלא להיות במקום הזה, גם אם זה לא קל לי ומנוגד לטבעי. יש לנו שלושה מועמדים ראויים, ואני בוטחת בשיקול הדעת שלכם. כל בחירה שלכם לא תהיה בחירה שגויה. לכו להצביע ולהשפיע", הסבירה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד