י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עבריינים במדים"

סערה: שוטר ירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי

בחור צעיר ממוצא אתיופי נורה אמש מעט לאחר השעה 20:00 ברחוב השיירה בשכונת קריית חיים בחיפה ויצר סערה • ח"כ גדי יברקן: "יש שוטרים שהם פשוט עבריינים על מדים" • כל הפרטים

סערה: שוטר ירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי
נשק, אילוסטרציה צילום: pixabay

בחור צעיר ממוצא אתיופי נורה אמש (ראשון) מעט לאחר השעה 20:00 ברחוב השיירה בשכונת קריית חיים בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסלמון טקה בן ה-17 במצב אנוש והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

מבדיקה ראשונית, כך על פי המשטרה, שוטר שלא היה בתפקיד ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן שעשועים סמוך למקום, הבחין בקטטה ברחוב בין מספר צעירים וניסה להפריד בין הצדדים. בשלב מסוים לאחר שהזדהה כשוטר, החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. "השוטר שלטענתו חש בסכנת חיים ביצע ירי שנסיבותיו נבדקות". במשטרה הגדירו זאת כ"אירוע מצער".

השוטר שלדבריו נחבל מספר חבלות בפלג גופו העליון, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים כרמל. בעקבות נסיבות האירוע בו העורב שוטר, החקירה הועברה למחלקה לחקירת שוטרים שהגיעו למקום והחלו באיסוף חומרים.

קצין המשטרה נעצר הלילה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, בחשד להריגה. חוקרי מח"ש יבקשו הבוקר להאריך מעצרו בסביבות השעה 9 בבוקר בבית משפט השלום בחיפה.

ח"כ גדי יברקן מסיעת כחול לבן הגיב אמש לירי בצעיר, ואמר "אם מי שהרג את יהודה ביאדגה היה משלם על מעשיו, ההרג היום לא היה קורה. השוטר שירה את הכדור הזה הוא באותה דרגה כמו עבריינים. יש שוטרים שהם פשוט עבריינים על מדים".

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א גל סטבסקי סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הפצוע שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקתי לו טיפול רפואי מיידי שכלל עיסויים ועצירת דימומים והוא פונה במהירות לבי"ח רמב"ם בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי", אך באמור מותו נקבע בבית החולים.

ח"כ פנינה תמנו שטה אמרה כי "ילד בן 18 מת בלב שכונת המגורים שלו. שום טיוח לא יעזור לכם הפעם משטרת ישראל. הכול מצולם. דם צעירים יוצאי אתיופיה אינו הפקר".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע זעזוע עמוק וצער רב על האירוע הקשה וציין כי "אירוע בו מוצא אדם את מותו על ידי שוטר, הינו קשה וחמור ויש לחקור אותו בדחיפות ולוודא שיינקטו בעקבותיו כל הצעדים הנדרשים וכי יופקו כל הלקחים".

השר ארדן עודכן על ידי מ"מ המפכ"ל כי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קיבלה דיווח מהמשטרה באופן מיידי, נציגיה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה. השר ארדן הוסיף ואמר כי הוא מצפה מהמחלקה לחקירות שוטרים וממשרד המשפטים לנהל את החקירה ולהגיע למסקנות בקשר לפרטי האירוע הקשה במהירות ובשקיפות מלאה לציבור. השר ארדן משתתף מעומק ליבו בצערה של משפחת הצעיר שנהרג.

ירי שוטר יוצאי אתיופיה סלמון טקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד