י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרישום בעולם התורה הספרדי

ראשי הישיבות התווכחו - הגרמ"ה הכריע 

לאחר שהחלו לבחון בחורים לפני הזמן - בישיבות הספרדיות קיימו התייעצות חירום • חבר המועצת הגרמ"ה הירש הכריע בנושא • צפו בתיעוד מהדיון הלילי

ראשי הישיבות התווכחו - הגרמ"ה הכריע 
ראשי הישיבות בדיון לילי אצל הגרמ"ה הירש צילום: באדיבות המצלם

מזה חודשים רבים שבעולם התורה הספרדי נלחמים שלא לקיים את הבחינות לישיבות גדולות לפני י"א בתמוז.

ראשי הישיבות שלבם חפץ בכך הצליחו להתאגד וערכו סדרת כינוסים בכל רחבי הארץ לראשי הישיבות שהתחייבו לדבר.

אלא, שכפי שהיה צפוי מראש ישיבת 'בית שמעיה' בבני ברק פרצה את הסכר והחלה לבחון מה שהביא את ראשי הישיבות קטנות לכינוס חירום אתמול (ראשון) כאשר מארגני הכינוס מנסים לחזק ולבצר את ההחלטה שלא לערוך בחינות לפני י"א בתמוז ולא להיסחף אחרי 'בית שמעיה' - שפתחה את הרישום כאמור כבר אתמול בבוקר.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי בתוך הקהל נשמעו דעות חלוקות והכינוס הפך לבלגן אחד שלם כאשר חלק מראשי הישיבות הקטנות קמו בטענה חזקה שאי אפשר למתוח עד כדי כך את הבחורים, והבחורים כבר נמצאים במצב שהוא בלתי נסבל כאשר כל עתיד מקום לימודיהם בשנה שעברה תלוי בין שמים לארץ. בפרט שכל הבחורים כבר מוכנים לבחינות כבר מלפני שבועיים מחשש שהמבחנים ייערכו כבר אז.

וכך במשך זמן רב נשמעו צעקות חילוקי דעות ואשמות הדדיות, ובוודאי שרושם לא טוב יצא מהכינוס, אך ברגע האחרון החליטו מארגני הכינוס לעלות לביתו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש חבר מועצת גדולי התורה ולבקש את הכרעתו.

כאשר שמע הגרמ"ה היר"ש את הצדדים החליט להשאיר את הדברים על עומדם והבחינות לא יוקדמו - ויישארו כפי שנקבע בתאריך י"א בתמוז.

ראשי ישיבות הגרמה הירש בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד