י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איש העסקים מחברון

"הם ירצחו אותי; לקחו לי הכל - אין לי שקל"

פלסטיני שנמלט מהרשות הפלסטינית לאחר שנסע לוועידת בחריין, אמר בראיון לגל ברגר מ'כאן חדשות': "הם טרוריסטים וצמאי דם"

"הם ירצחו אותי; לקחו לי הכל - אין לי שקל"
סכין חדה צילום: pixabay

אשרף ראנם, איש עסקים מחברון, הוא אחד מבין כמה פלסטינים שטסו להשתתף בכנס שיזמו האמריקנים בבחריין, וכעת הם נרדפים על ידי אנדי אבו מאזן. לכאורה בהוראה ישירה ממנו. בשיחה עם 'כאן חדשות' הוא סיפר: "יכולים להרוג אותי. לפני שיצאתי לוועידה איימו עליי בטלפון ברצח".

ראנם, בעל חברת רהיטים מחברון, הצליח להימלט ברגע האחרון ממעצר - כאשר הכוחות של אבו מאזן פשטו על ביתו. "הם באו בשישי כוח גדול מהמודיעין הפלסטיני, יותר מ-50 איש", הוא מספר.

לדבריו, "הם היו שם שלוש שעות מ-22:00 עד 01:00 בלילה, הם הרסו את כל הבית ולקחו דרכונים, תעודת זהות, כרטיסים מגנטיים. לא השאירו כלום, יצאתי משם בדרך לא פשוטה כדי שלא יתפסו אותי. עד עכשיו יש לי חבלות וסימנים על הגוף".

הוא סיפר כי הקצין הפלסטיני במקום טלפן אליו וקרא לו להסגיר את עצמו בגלל ועידת בחריין. עכשיו הוא שוהה אצל איש עסקים מחברון, אשרף ג'עברי, המתגורר בחלק היהודי של חברון שבשליטה ישראלית.

גם ג'עברי היה בבחריין. ראנם אמר: "אני לא יודע מה לעשות, אין לי היתרי תנועה, ולא תעודת זהות, אני לא יכול לנסוע לחו"ל כי אין לי דרכון ואין לי כסף, הם לקחו את כרטיס האשראי ואין עליי שקל".

איש העסקים אשרף ראנם. צילום: באדיבות כאן חדשות

ראנם הוסיף ל'כאן חדשות', כי הוא לא מתכוון להסגיר את עצמו לידי הרשות הפלסטינית: "הם שקרנים, והם יכולים להרוג אותי. לפני שיצאתי לוועידה איימו עליי בטלפון ברצח, אי אפשר להגיע לשום הסדר איתם, ואבו מאזן הוא מנהיג הפתח ארגון שמאיים להרוג אותנו".

עוד דיווח גל ברגר, כי ראנם הוא אחד מבין חמישה פלסטינים שנסעו לבחריין, הפלסטינים הצליחו לעצור את איש העסקים סאלח אבו מיאלה, אך הוא שוחרר ככל הנראה משום שהוא חולה סרטן, ואולי גם האמריקנים התערבו בנושא. שאר חברי המשלחת הפלסטינית שנסעו לבחריין, מתגוררים בשטחי C שבשליטת ישראל בגדה, או מחזיקים בתעודת זהות כחולה, ולכן לא נעצרו.

ועידת בחריין אבו מאזן חברון איום ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד