ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קרב על תפקיד היו"ר

חיבור ראשון בימין: פייגלין ובנט ירוצו יחד

נפתלי בנט ומשה פייגלין הגיעו לסיכומים ראשוניים על חבירה פוליטית והתמודדות משותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-22 • הקרב: מי יקבל את תפקיד היו"ר של המפלגה משותפת • כל הפרטים

חיבור ראשון בימין: פייגלין ובנט ירוצו יחד
נפתלי בנט ומשה פייגלין צילום: יונתן זינדל/הלל מאיר, פלאש 90

שני ראשי הסיעות שהיו קרובים מאוד לאחוז החסימה בבחירות האחרונות - יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט ויו"ר 'זהות' משה פייגלין - הגיעו לסיכומים ראשוניים על חבירה פוליטית והתמודדות משותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-22.

כאמור, השניים התמודדו בבחירות האחרונות והיו ראשי הסיעות הגדולות ביותר שלא נכנסו לכנסת; לאחר שהיה חסר להם מספר קולות קטן יחסית. כעת, בצעד שנראה כמו הפקת לקחים, הם פועלים לחיבור שיחזיר את השניים לכהן כחברי כנסת. כך הם מקווים.

יצוין כי כעת עדיין ישנם חילוקי דעות בין השניים, לפחות בשאלת תפקיד היו״ר; כאשר בנט טוען מצידו כי הוא מגיע גם עם ידע פוליטי עשיר יותר וגם עם בסיס כוח גדול יותר, שכן כוחו האלקטורלי היה רב יותר. מנגד טוען פייגלין כי הכוח של בנט נמדד עם איילת שקד - שכרגע לא מצטרפת לימין החדש.

במפלגת זהות הציעו פשרה: לקיים פריימריז פתוחים לתפקיד היושב ראש; בהודעה לעיתונות ששיגרו הבוקר נכתב כי ״העברת השאלה להכרעה מהירה של הציבור באמצעות פריימריס פתוחים, היא הדרך הנכונה שתעצים את כוחה של ההליכה המשותפת״.

לדברי פייגלין, ״חיבור בין זהות לימין החדש הוא חיבור נכון שעשוי להוות בהמשך את הגרעין של המפלגה הרפובליקנית הישראלית החדשה - שילוב קוהרנתי של לאומיות וליברליות, זהות וחירות״.

״מבחינתי״, ציין, ״שורש המחלוקת אינו בשאלה מי יוביל אלא מה יוביל - החזון הברור שלי, או הניסיון הפוליטי העשיר של נפתלי. לדעתי, במציאות הישראלית חסרת הכוון - התשובה ברורה״.

בשלב הזה דווח כי בנט טרם נענה להצעה לקיים פריימריז. בזהות מבקשים לקבל את תשובתו עד לסוף השבוע הקרוב. זאת כדי להתכונן לקיום הפריימריז במועד סביר קודם הגשת הרשימות.

נפתלי בנט משה פייגלין חיבור בלוק טכני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד