ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שלחו ביריונים רעולי פנים • צפו

פולין 2019: גירשו את החרדים מבית הכנסת יחד עם הרב המקומי

בריונים רעולי פנים: תקרית חמורה בפולין - יהודים גורשו בבריונות מבית הכנסת בקרקוב יחד עם רב העיר ושליח חב"ד במקום • מדובר בביהכנ"ס האורתודוכסי היחיד שפועל באזור ובכוונת הגורמים הנ"ל להפוך אותו לעסק רווחי ובכך להביא לסגירת מקום התפילה החרדי היחיד • צפו בתיעוד

פולין 2019: גירשו את החרדים מבית הכנסת יחד עם הרב המקומי
פולנים גירשו חרדים מבית הכנסת כדי להפכו למזללה צילום: באדיבות המצלם

תקרית חמורה בפולין: יהודים גורשו בבריונות מבית הכנסת בקרקוב יחד עם רב העיר ושליח חב"ד הרב אליעזר גוראריה - על ידי בעלי בצע שהשתלטו על הקהילה ונעזרו בכמה תושבים מקומיים שאינם יהודים, כך מדווח העיתונאי שלמה ריזל בטוויטר.

על פי הדיווח, הגורמים הנ"ל הציבו בריונים בשערי בית הכנסת כדי שישמרו על המקום. כאשר לדברי התושבים מדובר ב"תמונה שמזכירה ימים אפלים".

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בית הכנסת הוא היחיד באזור שנחשב אורתודוקסי והקהילה היהודית המקומית ששולטת על הרבה נכסים בקראקוב - לא הסכימה להשאיר את המקום לרב גוראריה; מאחר והרב שמכהן כרב העיר ומכהן כשליח חב"ד, לא מסכים להפוך את המקום למקום עסקי, ולהותיר אותו במתכונתו הנוכחי כמקום תפילה ולימוד עבור אנשי הקהילה החרדית.

אנשי הקהילה היהודית העלו לרב את עלות השכירות בסכום אסטרונומי כדי שהמקום לא יהיה יותר בידיים אורתודוקסיות, והיום בבוקר (שני), כאמור, שכרו אנשי הקהילה היהודית מספר בריונים שהגיעו לשמור שאף אחד לא ייכנס למקום. המנעולים הוחלפו ובשעות האחרונות המקום מוקף בבריונים רעולי פנים.

עובדיה טשאפסקי, איש עסקים תושב קראקוב, מספר ל'בחדרי חרדים' על הדרמה המתחוללת במקום: "אני מתפלל קבוע במקום, היום בבוקר הופתענו לגלות שהמקום סגור. בשבת שעברה ניתקו לנו את החשמל כדי שנתייאש ונעזוב את המקום, זה המקום החרדי היחיד כאן".

עוד סיפר איש העסקים עובדיה ל'בחדרי חרדים', "החוזה הסתיים לפני שנה, יש דיון בבית המשפט על סכום הכסף שהרב צריך לשלם על המבנה, אבל הם פשוט זרקו אותנו והביאו בריונים לשמור שלא נכנס. הם מבקשים מאיתנו 50,000 שקל/זלוטי לחודש בעוד שבמקומות אחרים הם מבקשים רק חצי מהסכום הזה, ומבתי כנסת אחרים הם מבקשים 2000 זלוטי/שקל לחודש - כל זה רק בגלל שאנחנו לא מוכנים להפוך את המקום שלנו להוללות".

הרב המקומי ושליח הרבי מליובאוויטש זצ"ל הרב אליעזר גוראריה פרסם הודעה בשמו, "‏לא רציתי לצאת עם הסיפור הזה החוצה, אבל בטח תקראו על זה ממקור אחר. היה לנו חוזה עם הקהילה היהודית לעשר שנים על שכירות של בית הכנסת 'אייזיק' בקרקוב, ובחוזה כתוב שאחרי עשר שנים אם אין הפרה של החוזה, החוזה מתחדש אוטומטית לעוד עשר שנים".

"הקהילה החליטה שהיא רוצה עכשיו שכירות גבוהה מאוד של 25 אלף זלוטי/שקל בחודש, וכמובן שהתנגדנו. העורך דין ששכרנו אמר שאנחנו לא צריכים לשלם את הסכום הזה כי זו בקשה לא חוקית. הבוקר שכרה הקהילה בריונים ונעלו את שערי בית הכנסת".

בית כנסת פולין התנכלות בריונים חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד