י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

ניצחון חרדי: מתחם התחנה יחזור לדיון בוועדה לתכנון ובנייה

המאבק של הנציגות החרדית בעיריית ירושלים סביב פתיחת מתחם התחנה לקראת קו הסיום לאור הצעת הפשרה של בית המשפט להשיב את ההכרעה לוועדת התכנון המקומית בה חברים שומרי שבת

ניצחון חרדי: מתחם התחנה יחזור לדיון בוועדה לתכנון ובנייה
יוחנן ויצמן צילום: באדיבות המצלם

מאבק החרדים בקדנציה הקודמת מתקרב לסיום, לאחר שבית המשפט המחוזי דן היום בעתירה שהגיש חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן נגד ראש העיר לשעבר ניר ברקת. בית המשפט הציע היום פשרה שהביאה להישג חרדי שתחזיר את ההכרעה לידי וועדת התכנון המקומית.

על פי ההצעה של שופט בית המשפט המחוזי אמנון דראל, וייצמן ימשוך את העתירה שהגיש נגד ניר ברקת. בית המשפט הורה כי אישור המתחם שמחלל שבת יחזור לדיון בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והיא תחליט האם להגיש ערר בשם הוועדה המקומית לוועדה הארצית, נגד ההחלטה של הוועדה המחוזית, כאשר בוועדה קיים רוב מובהק של שומרי שבת.

בנוסף, בית המשפט נזף בוועדה המחוזית שנתנה תוקף לאישור המתחם למרות התחייבות מצידה שלא לתת תוקף לאישור הוועדה המחוזית.

כעת, הדיון יחזור לידיה של הוועדה המקומית, ובית המשפט קבע כי תינתן אפשרות לערער לוועדה הארצית לתכנון ובנייה למרות שהמועד האחרון פג.

כזכור, בדיון מיוחד קבעה המועצה כי העירייה תגיש ערר כנגד החלטת הוועדה המחוזית לאשר את מתחם התחנה הפועל בשבת. ראש העיר היוצא ניר ברקת הציג בזמנו חוות דעת משפטית כי ההצבעה שעברה ברוב במועצה אינה קבילה משפטית ובעקבות כך עתר יוחנן ויצמן לבית משפט.

יוחנן ויצמן עיריית ירושלים בית המשפט ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד