י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תחושות קשות"

הח"כים מש"ס זועמים על מותו של סלמון טקה ז"ל

יוצאי אתיופיה יצאו בשעות האחרונות לשורת הפגנות סוערות, על רקע הירי שבוצע אתמול על ידי שוטר בלבוש אזרחי בסלמון טקה ז"ל בן העדה האתיופית. מ"מ המפכ"ל נפגש עם סגל הפיקוד ואמר: "אני קורא לאיפוק ולאחריות"

הח"כים מש"ס זועמים על מותו של סלמון טקה ז"ל
סלמון טקה ז"ל צילום: המשפחה

בקריית חיים מפגינים מאות על רקע הירי שבוצע אתמול על ידי שוטר בלבוש אזרחי בסלמון טקה ז"ל בן העדה האתיופית. בעקבות המחאה, נחסם לתנועה שדרות ההסתדרות בקריית חיים בקטע שבין צומת קריית חיים ( צומת הצריף) לצומת קרית אתא. כביש 22 באזור מחלף קרית אתא נסגר ל-2 הכיוונים.

מתנועת ש"ס נמסר כי היא דורשת לפתוח בחקירה על נסיבות הירי שגרמו למותו של סלמון טקה בן ה-19, אתמול בערב. "אסור להשלים עם תחושת עולי אתיופיה כי חלק מהם חוששים לצאת לרחוב בשל אלימות השוטרים נגדם. זעקתם וכאבם של העולים מאתיופיה וטענתם כי יד השוטרים קלה על ההדק כשמדובר בעולים מאתיופיה, מחייבים בדיקה מקיפה ואמינה. אסור שדמם של העולים היקרים יהיה הפקר".

ח"כ יעקב מרגי הצטרף לגינויים ומסר: "הגיע הזמן שמשטרת ישראל תעשה בדק בית איך זה שתקריות הירי והאלימות של שוטרים כלפי בני העדה האתיופית הולכים ומתרבים".

ח״כ משה ארבל מסר ל׳בחדרי׳: "פניתי לשר המשפטים הממונה על המחלקה לחקירות שוטרים בבקשה שימנה צוות לליווי חקירת הריגתו של סלומון טקה ז"ל. לא מתקבל על הדעת שדמם של אזרחים ויהודים יהיה הפקר בשל צבע עורם או ארץ מוצאם״.

מוקדם יותר היום השוטר שירה אמש לעבר טקה, שנעמר אמש על ידי מח"ש והובא לבית משפט השלום, שוחרר בהסכמת הצדדים למעצר בית מלא ומוחלט למשך 15 ימים. בנוסף בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו ופרטיו של החשוד וכן איסור פרסום פרטי החקירה.

בעקבות המחאה, לבאים מכיוון דרום, התנועה בצומת הצריף מופנית לכיוון כביש 781. רחוב בן צבי בקריית חיים נחסם לתנועה לכיוון שדרות ההסתדרות בעקבות המחאה המתקיימת במקום. לידיעת ציבור הנהגים ייתכנו אף שיבושי תנועה בציר אחי אילת ובצירים הסמוכים.

לבאים למחלף מכיוון צפון ודרום, התנועה מופנית לכיוון קרית אתא. לנוסעים בכביש 75 במחלף ידין, התנועה מופנית לכיוון יגור. כביש 4 לדרום - צומת הקריון נחסם, התנועה מופנית לכביש 79 - מחלף ביאליק. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהשמע להנחיות ולהכוונות התנועה.

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ביקר לפני שעה קלה (שני) במשטרת מחוז חוף, שם נפגש עם סגל הפיקוד של המחוז על מנת לעמוד מקרוב אודות האירוע אמש בקריית חיים.

"משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטראגי" אמר ניצב כהן, "מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה כבר אמש חקירת מח"ש".

ממלא מקום המפכ"ל אמר כי "המשטרה היא חלק מהחברה הישראלית על כל גווניה" והוסיף כי המשטרה נמצאת בקשר רצוף עם גורמי הקהילה "גם ברגעים קשים אלו ונעשה כל מאמץ להמשך הדרך המשותפת". לדבריו, הקשר שמשטרת ישראל בונה ומטפחת בשנים האחרונות עם קהילת יוצאי אתיופיה "במגוון צעדים ותהליכים המתבצעים בתוך הארגון ומחוצה לו, הוא משמעותי, חשוב וחיוני לכל הצדדים ועלינו לשמר את ההישגים המשמעותיים שהושגו".

"אני קורא לאיפוק ולאחריות ואף להימנע משיח מתלהם" אמר ניצב כהן "יש לאפשר לגוף החוקר (מח"ש) למצות את החקירה עד תום". מ"מ המפכ"ל הוסיף "בנימה אישית אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו".

הפגנה רחובות אתיופי סלמון טקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד