ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
דרמה במהומות > צפו

המפגינים פרצו למועצה עם מוטות ועגלות

אלפים הפגינו בהונג קונג נגד הצעת החוק שתאפשר הסגרה של אזרחים שיעמדו למשפט בסין • המפגינים ניפצו זכוכית משוריינת באמצעות עגלת ברזל גדולה • צפו

המפגינים פרצו למועצה עם מוטות ועגלות
מפגינים פורצים לבניין המועצה בהונג קונג צילום: רויטרס

המפגינים בהונג קונג, שנאבקו בשבועות האחרונים, נגד חוק ההסגרה לסין, התפרעו היום (שני) מחוץ לבניין הפרלמנט, הם חסמו כבישים ובתגובה שוטרים ירו גז מדמיע לעבר פעילי המחאה שניפצו את הזכוכית המשוריינת בכניסה למועצה המחוקקת. בתיעוד הוידאו של סוכנות הידיעות רויטרס, נראים המפגינים מנפצים את הזכוכית המשוריינת בעזרת עגלות ממתכת ומוטות ברזל.

ההפגנה נערכה היום, לציון 22 שנים להחזרת השליטה של הסינים על הונג קונג מידי הבריטים, ששלטו על הרפובליקה עד לשנת 1997. המפגינים ניסו לפרוץ אל תוך בניין המועצה המחוקקת של הונג קונג, ורק לאחר מספר שעות הם הצליחו לפרוץ את מכשול הזכוכית והמתכת החיצונית של בניין המועצה, תוך שהם מתעלמים מאיומי השוטרים שנכחו במקום.

במטרה להרחיק את המפגינים, משטרת הונג קונג ירתה גז מדמיע לעבר אלפי מפגינים במהלך ההפגנה, כאשר מנגד המפגינים מחו נגד הצעת חוק שתאפשר הסגרה של פושעים מרפובליקת הונג קונג לבית המשפט בסין למשפט. המפגינים הביעו את חששם לעצמאות המשפטית של מדינתם, שכאמור, קיבלה אזרחות רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת.

סין היא מדינה קומוניסטית שלא מתקיימות בה בחירות וידועה כמדינה בעייתית בסוגיות הקשורות בזכויות אדם. בזמן המהומות מחוץ לבניין המועצה המחוקקת, עשרות אלפים צעדו ברחובות הסמוכים ושיתקו את העיר, המפגינים דורשים מהממשלה לגנוז את חוק ההסגרה לסין.

במטרה להרגיע את הרוחות, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הבטיחה שהממשלה שלה תהיה "פתוחה ומבינה יותר".

הונג קונג הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד