י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דמנו לא הפקר"

ברחבי הארץ: מחאת יוצאי אתיופיה מתרחבת

בעקבות התקרית בה ירה שוטר בלבוש אזרחי למוות בנער סלומון טקה בקריית חיים, קהילת יוצאי אתיופיה יוצאת להפגנה ברחבי ישראל "שוטר אלים חייב להיות בפנים" • נרשמים שיבושי תנועה בכמה מקומות מרכזיים

ברחבי הארץ: מחאת יוצאי אתיופיה מתרחבת
מחאת יוצאי אתיופיה צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

אלפי מפגינים יוצאי אתיופיה מוחים היום (שני) ברחבי הארץ במחאה על תקרית הירי ממנו נהרג סלומון טקה ז"ל, הנער בן ה-18 בקריית חיים.

המפגינים מוחים בחיפה, קריית אתא, באר שבע, אשדוד וברחובות ובין היתר חסמו המפגינים את כביש החוף בסמוך למחלף אולגה.

כבר שעות ארוכות שהמפגינים חוסמים צמתים מרכזיים בקריות ובחיפה. במהלך אחת ההפגנות, נחסם כביש 4 לכיוון צפון.

בהפגנה ברחובות נחסמה הכניסה לבית החולים קפלן שבעיר, נהגי אמבולנס דיווחו שאינם מצליחים להיכנס לבית החולים בעקבות ההפגנה.

הוריו של הנער השתתפו בהפגנה בקריית אתא ודרשו תשובות מהמשטרה. וסיפר כי בנו: "ילד עם שמחת חיים, ילד שידע לכבד, שידע לעזור ולתמוך, עם לב ענקי ועם נתינה עצומה. הוא היה כל כך אכפתי, ילד טוב".

מוקדם יותר היום, השוטר שירה אמש לעבר טקה, נעצר על ידי מח"ש והובא לבית משפט השלום, שוחרר בהסכמת הצדדים למעצר בית מלא ומוחלט למשך 15 ימים. בנוסף בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו ופרטיו של החשוד וכן איסור פרסום פרטי החקירה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס למותו של הנער ואמר כי "הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן - היא המפתח בסופו של דבר לעוצמה שלנו. אני מצר על אובדן החיים הטרגי של סלמון טקה אמש בחיפה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו".

כזכור, בחור צעיר ממוצא אתיופי נורה אמש (ראשון) מעט לאחר השעה 20:00 ברחוב השיירה בשכונת קריית חיים בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסלמון טקה בן ה-17 במצב אנוש והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

מבדיקה ראשונית, כך על פי המשטרה, שוטר שלא היה בתפקיד ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן שעשועים סמוך למקום, הבחין בקטטה ברחוב בין מספר צעירים וניסה להפריד בין הצדדים. בשלב מסוים לאחר שהזדהה כשוטר, החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. "השוטר שלטענתו חש בסכנת חיים ביצע ירי שנסיבותיו נבדקות". במשטרה הגדירו זאת כ"אירוע מצער".

משטרת ישראל מעדכנת על חסימות תנועה בעקבות המחאות: צומת אשקלון צפון בשני הכיוונים, כביש 4 מחלף יבנה בשני הכיוונים, כביש 25 מצומת נתיבות לצומת בית הגדי בשני הכיוונים, כביש 40 מצומת עקרון לצומת נען בשני הכיוונים, כביש 4 מחלף ראשל"צ בשני הכיוונים, כביש 2 מחלף קיסריה בשני הכיוונים.

כמו כן, בעקבות מחאה המתקיימת ברגעים אלו בעיר אשקלון, נחסם לתנועה צומת הרחובות יצחק רבין-בן גוריון (צומת היכל הספורט).

אתיופים אתיופיה הפגנת אתיופים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד