כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השוטר נפגע בראשו • צפו

עימותים אלימים: בית שמש החרדית סוערת בשל הריסת בית כנסת

עימותים קשים הלילה בבית שמש החרדית בעקבות פינוי קראוונים ששימשו כבית כנסת • בשל התנגדות קשה: כוחות משטרה הגיעו לסייע לרשויות; שוטר נפגע בראשו ופונה לביה"ח • עיריית בית שמש מפרסמת באופן חריג את ההסכם שהופר לטענתה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

עימותים אלימים: בית שמש החרדית סוערת בשל הריסת בית כנסת
עימותים בפינוי. החסידים לצד השופל צילום: מתוך הסרטון

בשכונת חפציבה בעיר בית שמש התחוללה סערה הלילה (שני), בעקבות פינוי קראוונים ששימשו בית כנסת. כוחות משטרה הגיעו לסייע לרשויות מאחר ונרשמה התנגדות קשה של מקומיים.

מדובר בפינוי והריסה של שני בתי כנסת, שאחד מהם קשור לקהילת ברסלב. תושבים רבים ובהם גם סיקריקים משכונות אחרות של בית שמש הוזעקו טלפונית להגיע למקום ואלה התעמתו עם כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח את הפינוי.

על פי הודעת המשטרה, מאות הגיעו לאזור ההריסה והתפרעו, יידו אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעות נפצע שוטר בראשו והוא פונה בהמשך על ידי מד"א לקבלת טיפול רפואי. 

מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי חרדים' מהמשטרה, עולה כי השוטר שנפצע הלילה מאלימות המפגינים - עדיין מאושפז בבית החולים לאחר שנחבל בראשו.

מהמשטרה נמסר כי, "משטרת ישראל, פועלת על מנת לאבטח ביצועם של צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי ומניעת כל ניסיון להפריע למימוש הצו, ובתוך כך תפעל למיצוי הדין עם אותם מתפרעים".

מעיריית בית שמש נמסר כי היא פועלת בחודשים האחרונים בכדי "להגיע להבנות על פינוי מבנים לא חוקיים מרצון". בהתאם לכך, "לפני מספר חודשים הגיעה העירייה להבנות ולהסכם חתום עם לייפר שלום, הבעלים של מבנה לא חוקי ברחוב בן איש חי, לפיו המבנה יפונה על ידו. על פי הודעתם, לייפר אף נתן שיק ביטחון בסך 35 אלף ש"ח לעירייה".

בהסכם חתם לייפר: "אני מתחייב לפנותו מחוץ לעיר בית שמש ולהשאיר את המגרש ללא כל איש או חפץ". למרות התחייבותו, סירב לייפר בחודשים האחרונים לפנות את המבנה ובכך הפר הסכם עליו הוא חתום.

בעיריית בית שמש מדגישים: "מדובר במבנה שהוצב על קרקע ציבורית ללא כל אישורים או הקצאות כדין. עיריית בית שמש אינה ששה לעימותים ועל כן הגיעה להבנות עם מר לייפר לפיהן המבנה יפונה על ידו. למרות דרישות חוזרות ונשנות מטעם העירייה לפנות את המבנה, בחר, לצערנו, מר לייפר להפר את ההסכם עליו הוא חתום וצו בית משפט".

"השטח עליו מונח המבנה הינו רכוש הציבור, כאשר תפקיד הרשות המקומית וחובתה הוא לשמור על ייעודו המקורי. עיריית בית שמש תמשיך ותאכוף את החוק לרווחת כלל התושבים".

 

עימותים בית כנסת בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד