י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אצל החרדים הוא שותק

נתניהו מתייחס להסתה כלפי הדתיים: "משתלח כדי לקושש קולות"

דברי ההסתה הפוגעניים והחמורים של אביגדור ליברמן לא עוברים בשתיקה, לפחות כשמדובר נגד המגזר הציוני דתי | המערכת הפוליטית התמלאה בשעות האחרונות בהודעות גינוי חריפות מצד פוליטיקאים מכל קצות הקשת, בראשם ראש הממשלה, שהזדעזעו מההסתה של ליברמן

נתניהו מתייחס להסתה כלפי הדתיים: "משתלח כדי לקושש קולות"
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שהמערכת הפוליטית מתעטפת בשתיקה מול ההתקפות היומיומיות של יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כלפי המגזר החרדי - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר הפוליטיקאים ממהרים לתקוף את אביגדור ליברמן שהסית היום (שלישי) נגד הציבור הדתי לאומי ותלמידי המכינות הקדם צבאיות הדתיות. 

נתניהו הגיב לדברי ליברמן בגנות מגזר הכיפות הסרוגות, ואמר כי "הציונות הדתית היא מלח הארץ ויש לה תרומה אדירה לצה״ל ולמדינת ישראל. על בוגרי המכינות הדתיות והציונות הדתית נמנים רועי קליין ז״ל, אוריאל ואלירז פרץ ז״ל, דרור וינברג ז״ל ולוחמים ומפקדים רבים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל".

נתניהו הוסיף ותקף את ליברמן: "מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש".

עם זאת, רבים במגזר החרדי הביעו תרעומת נוכח התעלמותם של חברי הכנסת והשרים מהמפלגות השונות לדברי הבלע החמורים שמשיע חדשים לבקרים אותו אביגדור ליברמן כלפי חובשי הכיפות השחורות. 

דבריו של נתניהו מגיעים בתגובה לדברים שאמר הבוקר יו״ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, בכנס הרצליה כי ״מה שצריך לעשות, ונדרוש זאת בממשלה הבאה, זה לנתק בין משרד החינוך לבין המכינות הקדם-צבאיות. אנחנו בפירוש רואים תהליך שמתפתח לכיוון מליציות פרטיות״.

ליברמן הוסיף: "משרד החינוך הפך חרד"לי לחלוטין, במיוחד תחת הנהגתו של הרב פרץ. חייבים להקים ממשלה רחבה עם הליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן. בשלב הזה לא נסכים לחרדים והאיחוד הלאומי".

בעקבות הסערה שחוללו דבריו, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ביקש להבהיר: "אני רואה שיש מי שמנסה לעוות דברים שאמרתי הבוקר, אז כדרכי, אהיה ישיר ובהיר: המכינות הקדם צבאיות הדתיות, שהייתי שותף להקמת כמה מהן ולהסדרת כולן בשנת 1997, יחד עם זבולון המר ז״ל, הן מפעל אדיר וחשוב. אני פוגש את תלמידי ובוגרי המכינות בשטח כל הזמן: מדובר במלח הארץ. אבל כדי לשמור על המפעל האדיר הזה חייבים לנתק אותם מהסמוטריצ׳ים למיניהם. חייבים להרחיק מהם את הרבנים שמטיפים לערכים הנוגדים את מורשת צה״ל".

"אני בטוח שגם רועי קליין הי״ד היה מתקומם נגד דבריהם של הרב לוינשטיין והרב רדלר. כן למדינה יהודית, לא למדינת הלכה. כן לציונית הדתית, לא לחרד"לים", הוסיף ליברמן.

בנימין נתניהו אביגדור ליברמן הציונות הדתית דברי הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד