י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ויחזור לתלמודו

מפגיני 'הפלג' שחסמו את ירושלים מתפזרים

אנשי הפלג הירושלמי יצאו להפגין ברחובות ירושלים בשל מעצרו של דניאל כיטוב, שעוכב לבדיקה של משטרת ישראל ולאחר שהתברר כי הוא דרוש לחקירה לצה"ל, הועבר למשטרה הצבאית • תנועת הרכבות בעיר נעצרה, 22 מפגינים נעצרו במקום וסומנו במספר ברזל וצילום פנים

מפגיני 'הפלג' שחסמו את ירושלים מתפזרים
הפגנת הפלג הירושלמי בבירה צילום: קבוצת מדברים תקשורת

בעקבות מעצר הבחור בן ה-19 דניאל כיטוב תושב בית שמש, מאות אנשי הפלג הירושלמי הפגינו בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל. בעקבות ההפגנה, תנועת הרכבת הקלה אינה פעילה בין שער שכם לתחנה המרכזית בעיר. עד כה נעצרו על ידי השוטרים 22 מפגינים.

לאחר מספר שעות של חסימת צומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים, הודיעו בפלג הירושלמי "ויחזור לתלמודו", מה שמסמל את פיזור ההפגנה וחזרה לישיבות.

קודם לכן דווח כי עשרות שוטרים ממשטרת ירושלים ניסו למנוע את חסימת הכביש ופינוי המפגינים מהכביש. כמו כן המשטרה השתמשה באמצעות פרשים על מנת לפנות את ציר התנועה.

מפקד מרחב ציון בי-ם תנ"צ עופר שומר הגיע כעת (18.30) להפגנת הפלג הירושלמי בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל, ונתן הוראה לפנות בכוח את מאות המפגינים שחוסמים כבר שעתיים את הצומת.

במהלך ההפגנה ופיזור המפגינים, סוס ורוכבו נפלו ארצה. כתוצאה מכך, השוטר ואחד המפגינים נפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי.

בתוך כך, בית הדין הצבאי ביפו גזר על תלמיד הישיבה דניאל כיטוב, 20 ימי מחבוש בכלא הצבאי, על השתמטות של כשנה מצה"ל.

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר בעקבות גזר הדין: "ידינו לא תרפה מהמאבק הנחוש נגד הגזירה הנוראה של גיוס בני הישיבות. נילחם בכל כוחנו ונרעיש על כך עולם ומלואו".

מאחר וישנם עצורים רבים, המשטרה, כמו בהפגנות הקודמות, הכניסה את העצורים לתוך אוטובוס בשירות המשטרה שחונה במקום, כאשר כל עצור מסומן במספר ברזל וצילום פנים, כדי למנוע בלבול בין העצורים שכולם לבושים בכובעים וחליפות ודומים במקצת, לפחות בעיני השוטרים שאינם משתייכים למגזר החרדי.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי דניאל כיטוב תלמיד ישיבת 'מאירת שמועה' באשדוד, עוכב לבדיקה של משטרת ישראל בסמוך לשעה 1:30 ברחוב מורדי הגטאות בעיר, ולאחר שהתברר כי הוא דרוש לחקירה לצה"ל, הועבר למשטרה הצבאית. הבחור תושב בית שמש, מוגדר בצה"ל כמשתמט מזה כשנה.

 

הפלג הירושלמי השתמטות משירות צבאי המשטרה הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד