י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסערה בקרקוב

הקהילה בפולין ל'בחדרי': "הרב לא גורש"

אנשי הקהילה היהודית בפולין אליהם הופנו טענות קשות על יחס מבזה כלפי רבה של קרקוב ומתפללי בית כנסת שגורשו מהמקום מתגוננים וטוענים לצדקת דרכם • 'בחדרי חרדים' מפרסם את תגובת הקהילה לסערה 

הקהילה בפולין ל'בחדרי': "הרב לא גורש"
פולנים גירשו חרדים מבית הכנסת כדי להפכו למזללה צילום: באדיבות המצלם

אתמול (שני) גילו מתפללי ואורחי בית הכנסת 'אייזיק שול' בעיר קראקוב - פולין, שהמקום נעול ומספר רעולי פנים מחברת אבטחה פרטית, עומדים מחוץ למבנה, ולא מאפשרים לאף אחד להיכנס.

על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומיים, גורמים בקהילה היהודית, הציבו מאבטחים בשערי בית הכנסת כדי שישמרו על המקום, ולא יאפשרו לאף אחד כניסה.

עורך הדין איתן צחי, שמייצג את אנשי הקהילה בפולין מול הרשויות ומול אנשי חב"ד, הגיב על ההאשמות נגד ראשי הקהילה היהודית בקראקוב.

נזכיר כי אתמול פרסם הרב המקומי ושליח הרבי מליובאוויטש זצ"ל הרב אליעזר גוראריה הודעה בשמו, לפיה "‏לא רציתי לצאת עם הסיפור הזה החוצה, אבל בטח תקראו על זה ממקור אחר. היה לנו חוזה עם הקהילה היהודית לעשר שנים על שכירות של בית הכנסת 'אייזיק' בקרקוב, ובחוזה כתוב שאחרי עשר שנים אם אין הפרה של החוזה, החוזה מתחדש אוטומטית לעוד עשר שנים".

"הקהילה החליטה שהיא רוצה עכשיו שכירות גבוהה מאוד של 25 אלף זלוטי/שקל בחודש, וכמובן שהתנגדנו. העורך דין ששכרנו אמר שאנחנו לא צריכים לשלם את הסכום הזה כי זו בקשה לא חוקית. הבוקר שכרה הקהילה בריונים ונעלו את שערי בית הכנסת".

'בחדרי חרדים' פרסם אתמול כי בית הכנסת הוא היחיד באזור שנחשב אורתודוקסי והקהילה היהודית המקומית ששולטת על הרבה נכסים בקראקוב - לא הסכימה להשאיר את המקום לרב גוראריה; מאחר והרב שמכהן כרב העיר ומכהן כשליח חב"ד, לא מסכים להפוך את המקום למקום עסקי, ולהותיר אותו במתכונתו הנוכחי כמקום תפילה ולימוד עבור אנשי הקהילה החרדית.

עובדיה טשאפסקי, איש עסקים תושב קראקוב, סיפר אתמול ל'בחדרי חרדים' על הדרמה המתחוללת במקום: "אני מתפלל קבוע במקום, היום בבוקר הופתענו לגלות שהמקום סגור. בשבת שעברה ניתקו לנו את החשמל כדי שנתייאש ונעזוב את המקום, זה המקום החרדי היחיד כאן".

כאמור אנשי הקהילה בפולין מגיבים על האשמות נגדם, וטוענים שהדברים שפורסמו לגביהם לא נכונים.

ובכן, אלו הטענות שמציגים אנשי הקהילה, על ידי בא כוחם עורך הדין איתן צחי:

לטענת אנשי הקהילה, "הרב המקומי לא גורש, יהודים לא גורשו, הפולנים אינם מעורבים בסכסוך זה, שהינו כספי ותו לא, סכסוך בין הקהילה ולבין חב"ד ובראשו הרב אליעזר גוראריה. עניינו של הסכסוך בהקשר אי תשלום דמי שכירות, וזכות הארכת תקופת שכירות".

זאת ועוד, "הטענה כי בית הכנסת שהחזקה בה חזרה לקהילה, היא היחידה הפועלת אינה נכונה, תפילות מתקיימות יום יום ובשבתות בבית כנסת הרמ"א, בית כנסת אורתודוכסי המיועד מאז ומתמיד לתפילת יהודים דתיים, מסורתיים, וחרדים, מוזמנים להיווכח".

עוד טוענים אנשי הקהילה, כי "המקום שהושכר לחב"ד שימש על ידם בין היתר לפעילות עסקית, מסעדות פיצה ופלאפל, וגביית דמי כניסה מתיירים, הם לא העבירו שקל לקהילה".

"השוכרים, חב"ד, לא שילמו דמי שכירות, לא חיובי מים - חשמל, ועוד", הם מוסיפים לטעון.

לסיום, טוענים אנשי הקהילה בפולין כי "משהפנו המשכירים את השוכרים לעובדת הפרת ההסכם, עם דרישה ולהתדיין בפני בית דין יהודי הפוסק כפי ההלכה, חב"ד סירבו ופנו לבית משפט מקומי, אשר פסק כי עליהם לשלם דמי שכירות ואף דחה תביעתם בהקשר תקופת השכירות".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד