י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טור נוקב

אם כבר מחאה - אז שתהיה נגד החופש הגדול

אם צריכים לצאת למחאה ולהציף את הרחובות - זה כדי להפגין נגד החופש • אתי קצבורג בטור נוקב ל'בחדרי' נשים

אם כבר מחאה - אז שתהיה נגד החופש הגדול
חרדים בפארק הלאומי צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

עזבו אתכם מבחירות חוזרות, מתוקפים רואים ואינם נראים, יובל דיין, הפגנת האתיופים ועוד; אם יש משהו שצריכה לקום בגינו התקוממות מאורגנת של מיליוני בני אדם במדינה, זה נגד החופש הגדול.

קם כאן קרטל. קרטל של קבוצת אנשים עובדים, כמה מאות אלפים, שפשוט החליטו שהם צריכים חופש של חודשיים. חודשיים!? כן. למה? כי ככה זה בכמה מדינות בעולם.

ואנחנו ההורים, צריכים לרקוד, יותר נכון לפזז ולג'נגל תחת החליל של יותר ממאה אלף מורים שעושים עבודת קודש עם ילדינו, אבל דורשים לעצמם, וגם מקבלים, חופשה של חודשיים.

לדידי המורים שסובבים אותי, מדי פעם עובדים. זאת ההגדרה המדויקת לכך שבכל הזדמנות, הסקטור הזה בחופש. תוסיפו לכך שנת שבתון, השתלמויות, ימי הסתגלות, ערבי חגים, צומות, יום עצמאות, זיכרון, יום האם ויום המשפחה. ואחרי כל הימים האלה צריך גם לנוח, לא? מה זה לנוח חודשיים תמימים. בום. ואז צריך חופש מהחופש.

אני מוצאת אותם, בשאנטי, סובבים במכולת השכונתית, חמושים בנעלי בית, חלוקים ופרצוף שליו כמו בחופשה בבית ההארחה לבני תורה. הבית שלהם מצוחצח, את כל הארונות הספיקו לסדר וגם את האלבומים מהטיול האחרון לבניאס.

והעם הלומד והעובד – אובד. עצות.

מהצד השני, באותה מכולת, כן? תוכלו לראות את הממהרות. עין אחת במבט של "עוד דקה אני מפסידה את האוטובוס", כששובל ילדים מאורגנים בדרך לקייטנה התורנית (תשיעית במספר), יד אחת צורחת לסלולארי הוראות לעובדים וביד השניה היא מחזיקה בטלפון (הוא שהוא תקוע במטפחת עם התנצלות על האיחור, לבוס הקשוח.

והעם שותק!

הוא נאנק תחת עול החודשיים האלה, שכוללים אטרקציה מכל סוג אפשרי: סדרת קייטנות בוקר וסדרת קייטנות אחר הצהריים; ילדים עם אינסוף תלונות; כספים שפורחים באוויר; עצבים שנמתחים עד הקצה; התמודדות מול המשפט הבינלאומי, אימת כל הורה באשר הוא בגלובוס: "מ-ש-ע-מ-ם  ל-י". בכל שפה, צורה וצבע.

לא, שלא תטעו חלילה. המימרה הזאת תיאמר, גם אם תטיסו אותם בכדור פורח ותקפיצו אותם באנג'י בהימלאיה (בין לבין הם ישירו את זה ווקאלית וישלימו סופית את מנת העצבים היומית).

והעם אילם!

ועכשיו נחזור לקרטל. לא ייתכן שיהיה כאן סקטור יחיד במדינה, שינפוש חודשיים שלמים ושאר העם העובד – יהיה אובד.

המלמדים בתלמודי תורה מסתפקים בשלושה שבועות של חופשה, וברגע של כנות הם טוענים שגם זה די והותר. מה שונים אלה מאלה? עבודת ההוראה השוחקת, זהה למלמדים בחיידרים למורות בבית יעקב. שניהם מחנכים ומשכילים את ילדינו ועובדים מספיק קשה כדי להצליח, ובכל זאת, המלמדים מוכיחים שאפשר לנוח ולנפוש במשך שלושה שבועות בלבד. כלומר, קיצור החופש הגדול בצורה משמעותית, זה דבר אפשרי!

שיחת רחוב עם מורות, טוענות אוף דה רקורד כי חודשיים זה טו-מאצ'. גם למורות יש ילדים בבית והן סובלות בסופו של יום מסימפטומים דומים לאלו של כולנו (מובן שגייסתי את אותן מורות למחאה הצודקת שלי. אני בטוחה שיש מורות שחושבות אחרת).

תכלס', הגיע הזמן לעשות לזה סוף. מחאת אוהלים ברוטשילד, הפגנה קולנית של העם הקטן והמשועמם מול משרד החינוך (שהשר יטעם קצת את טעם החופש), או כל עצה אחרת - תתקבל בברכה.

אם יש יזם בקהל, הוא כבר ירים במקומי עצומה (אני פשוט מותשת מהחופש). אבל מתנדבת להעביר את העצומה לשר.

ורגע לפני שאנחנו מתרווחים על הספה בנחת וסופגים את נחת שהילדים מביאים לנו מדי יום מהלימודים, לא נשכח: זכור את אשר עשה לך יולי-אוגוסט!

חופש חופש גדול מורים מחאה מחאה חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד