י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יממה של כאוס

איבדו את הלגיטימציה: מחאת יוצאי אתיופיה הפכה לאנרכיה • צפו

מאבדים את הלגיטימציה: לאחר שאזרחי ישראל גילו סולידריות עם מחאת יוצאי אתיופיה, נראה שהערב המפגינים הגדישו את הסאה ולמשטרה שנמנעה עד כה מלהתערב - לא תהיה ברירה אלא לטפל באנרכיה • עשרות אלפי נהגים נתקעו בכבישים • המפגינים השחיתו ניידות משטרה

איבדו את הלגיטימציה: מחאת יוצאי אתיופיה הפכה לאנרכיה • צפו
מחאת האתיופים צילום: פלאש 90

אזרחי ישראל גילו סולידריות עם המפגינים יוצא העדה האתיופית שמוחים על מותו של הנער בן ה-18 על ידי שוטר, אך נדמה שהיום המפגינים מסלימים את המחאה ועוברים לאלימות קשה.

המשטרה מבחינתה אינה ממהרת להתערב ושומרת מרחק מהמפגינים, כשההוראה במשטרה היא, שכל מחוז יחליט על דרך פעולה אל מול המפגינים.

בצומת קרית אתא הציתו המפגינים רכב נטוש, ולאחר מאמצים השריפה כובתה. בצומת עזריאלי בתל אביב תועדו מפגינים קופצים על רכב תוך כדי נסיעה ומנפצים את שמשותיו.

כזכור, מאז שעות הצהרים (שני) לאחר הלוויתו של סלומון טקה, נערכות הפגנות של יוצאי אתיופיה בכל רחבי הארץ. בצומת קרית אתא נעצרו 19 מפגינים, ושוטר נפצע בינוני במחלף אולגה כתוצאה מאבן שהושלכה לעברו. המפגינים הציתו צמיגים, השליכו אבנים וגם העלו באש רכב נטוש. מעבר לכך, גם נגרמו נזקים לכלי רכב. אלפי נהגים תקופים בפקקי הענק בכבישי בארץ.

בשלב זה הצירים החסומים לתנועה בצפון הם כביש 6 מחלף אליקים לדרום וכן כביש 85 צומת כרמיאל נחסם לתנועה בשני הכיוונים. באיזור המרכז ישנם יותר חסימות; כביש 2 מחלף פולג נחסם לתנועה בשני הכיוונים; כביש 431 מחלף באר יעקב למזרח נחסם לתנועה; כביש 38 צומת הביג נחסם לתנועה בשני הכיוונים; כביש 4 מחלף גהה לצפון נחסם לתנועה; כביש 4 מחלף ראשל"צ נחסם לתנועה בשני הכיוונים; כביש 40 צומת מצליח נחסם לתנועה בשני הכיוונים; כביש 40 צומת כנות נחסם לתנועה בשני הכיוונים; כביש 20 נחסם לתנועה ממחלף ההלכה למחלף לה גרדיה בשני הכיוונים.

גם באיזור כביש 40 צומת קסטינה נחסם לתנועה בשני הכיוונים; כביש 4 מחלף אשדוד לצפון נחסם לתנועה; שוטרי משטרת ישראל נמצאים במוקדי המחאות ומכווינים את התנועה, אולם בשלב זה כמעט ולא מפנים את המפגינים.

במחאה סמוך לצומת קרית אתא, המפגינים הציתו צמיגים בצומת וכן שלדת רכב. המשטרה מזרימה את התנועה לצירים חלופיים בעקבות חסימת צומת קרית אתא ועצרה 19 במעורבות בהפרות סדר.

על פי הדיווח באתר ynet, יותר מ-50 אלף איש תקועים בפקקים בכל רחבי הארץ.

מרגע סיום ההפגנות, כך מעריכים בחברת נתיבי ישראל, יידרשו כשעתיים שלוש כדי להכשיר את כלל הכבישים לנסיעה בטוחה, זאת עקב המפגעים הרבים שנגרמו כתוצאה מההפגנות.

 

כ-100 כלים הנדסיים של חברת נתיבי ישראל פרוסים בשטח ודרוכים לפינויים. עיקר המפגעים הם אבנים, צמיגים בוערים שכתוצאה מכך הגומי נדבק אל אספלט הכביש- דבר המייצר סכנה גדולה למשתמשי הדרך, בדגש על רוכבי הדו-גלגלי.

למחלקה לרפואה דחופה רמב"ם, הגיעו עד עתה כשניים עשר נפגעים: ארבעה מפגינים יוצאי העדה האתיופית, מתוכם אחד קטין ושמונה שוטרים, חלקם סובלים מחבלות ופגיעות אורתופדיות. כולם עוברים בדיקות בשעה זו וחלקם עתידים להשתחרר עוד במהלך הלילה.

בעקבות הפקקים הגדולים, בשעות האחרונות נגרמים עיכובים לצוותי מד״א הנמצאים בדרכם לקריאות חירום. ובמוקדי 101 של מד"א ניכר עומס רב, במד״א תיגברו את יחידת האופנועים של מד״א בגוש דן בכ- 50 אופנועי עזרה ראשונה נוספים. כמו כן תוגברו מערך הכוננים של מד״א ומוקדי 101 של מד״א. עד לשעה זו צוותי מד״א העניקו טיפול רפואי לכ-30 בני אדם ברחבי הארץ, בהם: מפגינים, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים התקועים בפקקים, כולם במצב קל.

אתיופים הפגנת אתיופים מגדלי עזריאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד