י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות סגירת השדה המיתולוגי

חברת התעופה תפטר עובדים ותמכור מטוסים

בעקבות סגירת שדה דב, מתכננים ב'ארקיע' לפטר עשרות עובדים ולמכור כמה מטוסים | זה לא יקרה באופן מיידי אלא בחודשים הקרובים, אך ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה דחוף וייתכנו היום שיבושים בלוח הטיסות

חברת התעופה תפטר עובדים ותמכור מטוסים
משה שי, פלאש 90

סגירת שדה דב בתל אביב מתחילה לתת את אותיותיו: חברת התעופה הישראלית 'ארקיע' צפויה לפטר עשרות עובדים ולמכור כמה מטוסים.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', מדובר בפיטוריהם של כ-250 איש שחלקם עבדו מטעם החברה בשדה שנסגר, וגם תעמיד למכירה כחמישה מטוסים שהטיסו על קו תל אביב-אילת. 

"בעקבות סגירת שדה דב, לא רווחי לנו להפעיל את כל הצי שלנו", הסביר יו"ר חברת 'ארקיע' אבי נקש ואמר, "אנחנו חברה עסקית, ועסק צריך להיות כלכלי. המטרה היא למכור את כל חמשת מטוסי האמבראר שלנו, שפועלים בעיקר בקו לאילת, אבל בקיץ מבצעים גם טיסות ליעדים קרובים באגן הים התיכון".

לדבריו, "זה לא יקרה מחר, אבל זה יקרה בחודשים הקרובים".

בעקבות ההחלטה, הכריזה 'ההסתדרות' על סכסוך עבודה דחוף בחברת 'ארקיע', על רקע כוונת החברה לפטר מאות עובדים בעקבות סגירת שדה דב ולהוציאם כבר עתה לחופשה כפויה בת שבוע. היום (רביעי) יקיימו העובדים אסיפות הסברה בכל מוקדי החברה בארץ, ובשל כך ייתכנו שיבושים בלוח הטיסות.

מ'ההסתדרות' נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שבעלי ארקיע ומנכ"ל החברה בוחרים בראש ובראשונה לפגוע בהון האנושי ובעובדי החברה שהצעידו אותה להישגים חסרי תקדים בענף התעופה, מתוך אהבה ומסירות למקום עבודתם. חבל שבמקום להיערך בצורה נכונה ולראות איך צולחים יחד עם העובדים את המשבר, בוחרים בארקיע להשליכם ולהכניס את החברה כולה לכאוס. ההסתדרות תעמוד כחומה בצורה מאחורי עובדי ארקיע המסורים ולא תיתן למי מהנוגעים בדבר להתייחס לעובדים כבני ערובה. על הנהלת ארקיע לחזור בה מכוונותיה, לכבד את עובדיה ולחזקם במקום לעשות את ההיפך".

יו"ר ועד עובדים ארצי 'ארקיע' עליזה בלאיש: "הופתענו לגלות באמצעי התקשורת על הכוונה לפטר מספר בלתי מבוטל של עובדים, אך אין בכוונתנו לאפשר ולו לרגע להנהלה שלא לכבד הסכם קיבוצי קיים בדבר העברת העובדים משדה דב לנתב"ג. אין שום סיבה שעובדים מסורים ומקצועיים אלה יסיימו את דרכם בארקיע. נילחם בהחלטה בכל אמצעי שיעמוד לרשותנו על מנת למנוע גזירה אומללה זו".

פיטורי עובדים קיצוצים ארקיע שדה דב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד