י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא שיתפו פעולה

יו"ר הכנסת אדלשטיין הרים ידיים: "לא נוכל לבטל את הבחירות"

כשבוע לאחר שהמערכת הפוליטית געשה בעקבות יוזמתו של יו"ר הכנסת לביטול הבחירות והקמת ממשלה, מודיע היום חה"כ אדלשטיין כי הרים ידיים וירד מהיוזמה לביטול פיזור הכנסת: "לא כל הגורמים שיתפו פעולה" • לפיד: "רוצה לחסוך? בא נקים ממשלה בלי ביבי שלא תכנע לסחטנים"

יו"ר הכנסת אדלשטיין הרים ידיים: "לא נוכל לבטל את הבחירות"
יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90

כשבוע לאחר שפורסמה יוזמתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למנוע את הבחירות - על ידי חקיקת חוק מיוחד שיבטל את פיזור הכנסת ובהמשך תוקם ממשלה - אדלשטיין מעדכן, כי הניסיונות עלו בתוהו והוא לא הצליח להוציא את יוזמתו אל הפועל.

ברשת הטוויטר כתב יו"ר הכנסת: "בימים האחרונים ביקשתי לקדם עבורכם, אזרחי ישראל, את ביטול הבחירות המיותרות הללו ולחסוך לכם מיליארדים. לצערי לא כל הגורמים שיתפו פעולה ולכן לא נוכל לבטל את הבחירות".

כזכור, יוזמתו עוררה סערה במערכת הפוליטית כאשר ב'כחול לבן' דחו את ההצעה וטענו כי מדובר בספין של הליכוד וראש הממשלה והם חזרו והצהירו כי הם מוכנים לשבת בממשלת אחדות עם 'הליכוד' רק בתנאי שזה לא תחת בנימין נתניהו.

ב'יהדות התורה' הודיעו אף הם כי הם תומכים באופן עקרוני בביטול הבחירות "המיותרות" לדבריהם, אך יצביעו בעד היזומה, אם וכאשר יבינו שלא לקום ממשלת אחדות שתפגע בציבור החרדי דבר שעלול להשאירם באופוזיציה.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' פרסם, כי יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, נועד מספר פעמיים עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ודן עמו באפשרות לביטול הבחירות, אך הציע לקיים דיון עקרוני בעניין רק לאחר שהדבר יביא לכדי מעשה ויאושר על ידי הגורמים המשפטיים.

חבר הכנסת יאיר לפיד מראשי מפלגת 'כחול לבן', הגיב להודעתו של יושב הכנסת אדלשטיין ואמר: "אתה רוצה לחסוך הרבה יותר מיליארדים יולי? בוא נקים ממשלת אחדות בלי ביבי שלא תכנע לסחטנים".

בחירות יולי אדלשטיין הליכוד משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד