י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אינה שומרת תורה ומצוות"

רבני הציונות הדתית נגד איילת שקד: "חייבים ראש דתי לאיחוד"

שורה של רבנים מהציונות הדתית, חתמו היום על מסמך, בו הם דורשים כי בראש איחוד של מפלגות הימין יעמוד אדם שומר תורה ומצוות כשהם מכוונים לרב רפי פרץ ומתנגדים לכך שהשרה לשעבר איילת שקד תעמוד בראש האיחוד • "לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו כציבור"

רבני הציונות הדתית נגד איילת שקד: "חייבים ראש דתי לאיחוד"
הרב שמואל אליהו צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות הדיון שמתנהל על הרעיון שהשרה לשעבר איילת שקד תעמוד בראשות 'איחוד מפלגות הימין', יוצאו הבוקר שורה של רבנים מהציונות הדתית עם מסמך 'גילוי דעת' הקורא להעמיד בראש המפלגה הדתית לאומית רק אדם המחויב לדגל התורה ושמירת יהדותה של המדינה - כערך המרכזי של המפלגה

על מסמך גילוי דעת שיצא הבוקר (רביעי) לציבור, חתומים עשרות רבנים מהציבור הדתי לאומי. במסמך הם דורשים כי בראש המפלגה הדתית לאומית, 'איחוד מפלגות הימין', חייב לעמוד יהודי שומר תורה ומצוות וזאת בעקבות החשש כי איילת שקד תקרא לעמוד בראשות המפלגה.

"אנו מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות. אין זו סוגיה פרסונלית אלא סוגיה ערכית ציבורית של שימת נושא יהדותה של מדינת ישראל כנושא המרכזי של המפלגה הדתית לאומית." נכתב בגילוי הדעת עליו חתומים הרבנים.

עוד נכתב כי "בהרכב הרשימה יש אמירה שמבטאת את סדר העדיפות שלנו. לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו כציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו. לכן בלא לפסול שום מועמד אחר חלילה, אנו רואים חשיבות מרובה בשימת דמות שנושאת את דגל התורה בראש הרשימה."

בין הרבנים החתומים נמצאים הרב שלמה אבינר רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב דוד חי הכהן ראש מוסדות אורות התורה וישיבת נתיבות ישראל, הרב חיים גנץ, הרב משה הגר, הרב שמעון כהן, הרב דוד תורג'מן ועוד.

נזכיר כי מכתב דומה יצא מהרב דוד חי הכהן בו הוא כותב כי "לא לוותר על הנהגת המפלגה לכאלו שאינם מייצגים את ערכיה" בדברו על החשש משרת המשפטים לשעבר, איילת שקד. עוד נכתב כי הרב מודאג מאד מאפשרות שבראש המפלגה תעמוד אישה שאינה שומרת תורה ומצווה ואינה מחויבת לכלל ערכי הצינות הדתית.

איילת שקד איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד