י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התחדשו העימותים • מתעדכן

מסתמן: השוטר לא התכוון להרוג את הצעיר

על רקע סבב האלימות נוסף במחאות האתיופים, במח"ש אומרים, כי מחקירה ראשונית עולה שהשוטר שירה בסלומון טקה ז"ל, לא התכוון להרוג אותו • העימותים התחדשו אחר הצהריים סמוך לעזריאלי. מפגנים נתפסו עם בקבוקי תבערה. לפחות 5 מפגינים נעצרו סמוך למרכז עזריאלי

מסתמן: השוטר לא התכוון להרוג את הצעיר
סלמון טקה ז"ל צילום: המשפחה

שוטרים פרושים בכל רחבי הארץ במסגרת היערכות להפגנות יוצאי אתיופיה בעקבות הירי בבן הקהילה סלמון טקה ז"ל בתחילת השבוע.

נכון לשעה 20.00, כביש 20 ממחלף ההלכה למחלף השלום נפתח לתנועה. כשלושים מפגינים חסמו לפני זמן קצר את הכניסה לתחנת המשטרה ביבנה ואף יידו אבנים לעבר השוטרים. כוח משטרה פיזר את המפגינים ושישה חשודים נעצרו.

בדקות האחרונות (נכון לשעה 18.31) נרשמו עימותים בין שוטרים ומפגינים פעילי שמאל שחסמו את הכביש סמוך לצומת עזריאלי, עד כה נעצר מפגין אחד. יצויין, כי בין המפגינים בקושי ניתן להבחין ביוצאי אתיופיה. כוחות משטרה גדולים במקום, הכביש נפתח מחדש לתנועה.

במהלך המחאה המתקיימת בצומת עזריאלי בתל אביב, ניסו המפגינים להפר את הסדר ולחסום את צירי התנועה, חמישה נעצרו וכוח משטרה מאפשר את המשך זרימת בתנועה בצומת.

במקביל, כעשרים מפגינים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה ברחוב משה דיין בסמוך למחלף ראשון לציון. השוטרים עצרו שני חשודים כשברשותם נתפסו בקבוקי תבערה.

במהלך המחאה בכביש 25 בכניסה לנתיבות אמש, נעצרו 5 חשודים תושבי נתיבות בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרם של שלושה מהם, בהם קטין בן 16, שניים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים.

קודם לכן נרשמו עומסי תנועה, אך לא בשל מחאת האתיופים אלא אולי בשל הלחץ מחסימות הצירים אתמול - שגרמו לעשרות אלפי נהגים לשהות בכבישים שעות רבות ובכך איחרו לאירועים חשובים, ילדים ותינוקות שרעבו לאוכל וחתונות שהחלו לקראת חצות הלילה.

מבדיקת הקליע שפגע בטקה בן ה-18 מקריית חיים עולה, כי הוא פגע ברצפה ומשם חלק מימנו ניתז לעבר החזה של סלמון טקה ז"ל וגם למותו, דבר שאף עולה מנתיחת הגופה. כך דיווח משה נוסבאום ב'חדשות 12'.

במח"ש מעריכים, שהקצין לא התכוון להרוג את הנער וייתכן שאף רצה באמת כפי שטען לירות לרצפה או לרגליים. יחד עם זאת, נכון לעכשיו - ממצאי החקירה לא תומכים בטענה שנשקפה לו סכנת חיים של ממש שהצדיקה ירי, לבטח לא בדרך שבה הוא בוצע. לכן, החשד לגביו בשלב זה הוא הריגה בקלות דעת.

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן פנה הבוקר באגרת לשוטרים שם כתב כי חלק מהמפגינים "שהינם פורעי חוק, ניצלו בציניות את הרצון שלנו לאפשר מחאה לגיטימית, ופעלו באלימות קשה נגד שוטרים ואזרחים תוך הפרות סדר קשות וחסימות צירים".

לקראת ההפגנות המתוכננות להיום, הבהיר ניצב כהן "לא יינתן מקום להפרות סדר, לחסימות צירים ולגילויי אלימות. נמשיך להקפיד על מידתיות והבחנה בין מי שמבקש למחות כדין במדינה דמוקרטית ובין מי שמסית ונוהג באלימות, תוך שימוש באמצעים העומדים לרשותנו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, קיימו בשעות האחרונות מפגש עם נציגים של קהילת יוצאי אתיופיה יחד עם הסמפכ"ל ניצב זוהר דביר. ארדן התחייב בפני הפורום להקים במשטרה גוף שיפקח על הטיפול המשמעתי בגילויי גזענות של שוטרים על מנת לוודא כי התנהגות פסולה מעין זו תטופל במלוא החומרה בכל רמות הפיקוד.

"לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם" מסרה המשטרה הבוקר, "משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט".

כאמור, בשעה זו יש היערכות גדולה מאוד של המשטרה בצירים רבים ברחבי הארץ, אך לבנתיים המפגינים טרם הגיעו.

מחש משטרה סלמון טקה הפגנת אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד