י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דאגה במפלגות החרדיות

סקר דרמטי: גוש הימין ללא רוב; אהוד ברק מתחת לאחוז החסימה

בחירות 2019 השניות הופכות לסיוט עבור הסיעות החרדיות ומפלגות הימין בשל החשש הגובר מנסיקתו של אביגדור ליברמן בסקרים והעובדה שהוא מסתמן כלשון מאזניים גם בממשלה הבאה | סקרים שמתפרסמים בערוצי הטלוויזיה מצביעים על מגמה זו ומבשרים על מצבו הרע של ברק

סקר דרמטי: גוש הימין ללא רוב;  אהוד ברק מתחת לאחוז החסימה
נתניהו וברק צילום: פלאש 90

76 יום לבחירות והסקרים מעלים חשש הערב בקרב מפלגות הימין והסיעות החרדיות. גוש הימין לא מצליח להשיג רוב של 61 להרכיב קואליציה ללא ישראל ביתנו. מנגד, בכחול לבן מוצאים נחמה בכך שאהוד ברק נותר מתחת לאחוז החסימה.

על פי סקר חדשות 12 שערכו במכון מדגם, הליכוד זוכה ל-32 מנדטים, כחול לבן 31, הרשימה המשותפת 12 מנדטים, ישראל ביתנו עולה ל 9 מנדטים, והעבודה אחרי עידן אבי גבאי ובראשות עמיר פרץ עולה ל-8 מנדטים.

הסיעות החרדיות שומרות לפי נתוני הסקר על כוחם: ש״ס ויהדות התורה זוכות ל-7 מנדטים כל אחת, איחוד מפלגות הימין זוכה ל-5 מנדטים וכך גם הימין החדש בראשות נפתלי בנט שזוכה ל 6-5 מנדטים. בתחתית הרשימה נמצאת סיעת מרצ עם ארבעה מנדטים בלבד.

על פי סקר חדשות 12, אהוד ברק שחזר בסערה למערכת הפוליטית, נותר מתחת לאחוז החסימה עם 3% בלבד, כך שמעמדו נפגע בעיקר כמי שהגיע לאחד את סיעות השמאל תחתיו והעלה חשש כי הוא יפגע בכוחה של סיעת כחול לבן.

סקר נוסף שפורסם הערב על ידי חדשות 13, גם הוא לא מעודד עבור המחנה הלאומי. גוש הימין זוכה ל-57 מנדטים בלבד לעומת גוש השמאל עם 55 מנדטים וליברמן שוב הופך ללשון מאזניים עם שמונה מנדטים.

על פי הסקר, הליכוד זוכה ל-31, כחול לבן 29, הרשימה המשותפת 9, ליברמן 8, העבודה 7, ש"ס 7, אהוד ברק 6, יהדות התורה 6, הימין החדש 5, איחוד הימין 4, זהות 4, מרצ 4.

הליכוד קואליצית הימין חרדים סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד