י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מנהלי המוסדות דואגים ובסיעות החרדיות מרגיעים

לקראת פתיחת שנת הלימודים: אגף החינוך החרדי עובר שינויים

מוסדות החינוך החרדיים בירושלים נערכים לפתיחת שנת הלימודים תש"פ אך נאלצים להתמודד עם משבר שפוקד את אגף החינוך החרדי בעירייה שלוקה בחוסר תפקוד של מאיישי התפקידים ופרישתם הצפויה של מנהל האגף וסגנו בתקופה הקרובה | במקביל: מצב שיבוץ הבנות בסמינרים

לקראת פתיחת שנת הלימודים: אגף החינוך החרדי  עובר שינויים
כיתה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים המתקרבת בשיאה. התקופה הקרובה עמוסת אתגרים עבור העוסקים במלאכה, במיוחד אלו המטפלים ברישום הבנות לסמינרים כמו גם בטיפול בבעיות מורכבות של רישיונות למוסדות, בעיות בירוקרטיות ועוד.

אלא של׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי בירושלים, אגף חינוך חרדי צפון לעבור שינויים , כאשר בשבועות קריטיים אלו צפויים מנהל האגף איתמר בר עזר וסגנו ברוך הלפגוט לפרוש בקרוב מתפקידם.

מי שבפועל מנהל בימים אלו את האגף, הוא מנהל אגף החינוך בעיר אביב קינן, אשר כלל הנושאים מגיעים בימים אלו לפתחו.

מנהל מוסד חרדי אמר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳, כי בקרב ראשי המוסדות שמתכוננים לפתיחת שנת הלימודים הבאה רווחת הדעה כי יש להעמיד חרדי בשלב הביניים בראשות האגף, הוא מציין עוד כי "אין לנו תלונות על קינן, אבל מי שעוסק ומקבל החלטות בחינוך החרדי צריך להיות מנהל מקצועי מתוך הציבור החרדי".

היום (רביעי) כינס ראש העיר משה ליאון ישיבה בה השתתף גם מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר אברהם בצלאל במהלך הפגישה הביעו השניים שביעות רצון מתפקודו של מר קינן ולצד שביעות הרצון סוכם כי למען יציבות האגף כי ייצא לדרך מכרז לטובת שלושת התפקידים של האגף החרדי ובהם מנהל אגף החינוך החרדי, סגנו וכן מכרז נוסף למנהל אגף משאבי חינוך חרדי, שתחת מחזיק התיק, סגן ראש העיר ישראל קלרמן.

על פי ההסכם הפנימי בין דגל התורה לש״ס, בראשות אגף חינוך חרדי יעמוד אדם מטעם דגל התורה, כששמו של חבר מועצת העיר בית שמש שמוליק גרינברג עולה כמועמד, ובראשות אגף משאבי חינוך חרדי יעמוד מועמד מטעם סיעת ש״ס.

במקביל, בימים אלו יוצאים לדרך שיבוצים מקצועיים לתלמידות הסמינרים שלא שובצו בקבוצה הראשונה. סגן רה"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, פעל בשיתוף עם מנהל האגף הזמני בפועל מר אביב קינן ועם מנהלי הסמינרים להבנות בשיבוצי התלמידות. יש לציין, כי בניגוד לכל שנה, כמות התלמידות גדלה באופן משמעותי והביקוש רב מאוד על ההיצע. בכל זאת פעלו ראש העיר ומנהל האגף למציאת פתרונות כמו בניית כיתות חדשות, שיתנו בימים הקרובים מענה לכלל התלמידות העולות לסמינרים.

פתיחת שנת הלימודים חינוך חרדי עיריית ירושלים סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד