י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא רק בגולן

בפתח תקווה חגגו: הכיכר המרכזית - על שם טראמפ

ערב לפני יום העצמאות של ארה"ב נערך טקס חגיגי בפתח תקווה לכבוד קריאת שמה של כיכר המזרקה בעיר על שמו של נשיא ארצות  הברית דונלד טראמפ

בפתח תקווה חגגו: הכיכר המרכזית - על שם טראמפ
כיכר טראמפ צילום: באדיבות המצלם

כיכר המזרקה ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה, הרחוב הראשי בו שוכן גם בניין העירייה, הינה כיכר מרכזית אשר סביבה תנועה רבה, תקרא מעתה על שם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

הטקס החגיגי התקיים היום, ערב לפני יום העצמאות של ארה"ב, במעמד שר החוץ ישראל כץ, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ראש העיר המארחת - רמי גרינברג, אורחים רבים ומכובדים.

ראש העיר רמי גרינברג אמר באירוע, "לא היה למדינת ישראל נשיא אוהד ותומך כמו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אנו מוקירים ומעריכים את תמיכתו במדינת ישראל ובתושביה וראוי כי כיכר מרכזית בעיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל תקרא על שמו. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא הראשון שהכיר בירושלים כבירת ישראל והראשון להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, שהיא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

גרינברג לא התעלם מאירועי השעה והוסיף "מדינת ישראל אשר יסודותיה מורכבים מתרבויות רבות ושבבסיסה היא מדינה קולטת עלייה מתמודדת בימים אלה עם אתגרים מבית. אחינו, בני העדה האתיופית אשר עלו לארץ בשנות השמונים, במסע עלייה מפרך וכאוב, חשים אפלייה! חשים רדופים!  אבל לא כך הוא הדבר. לא אצלנו! לא אצלנו בפתח תקוה, עיר קולטת עלייה, המחבקת את בניה ובנותיה בני העדה האתיופית".

שגריר ארה"ב בישראל דויד פרידמן אשר ברגע האחרון ביטל את השתתפותו ביקש למסור כי "לנשיא טראמפ מאוד אכפת מישראל, וברור לו שהישראלים מבינים ומעריכים זאת, ויודעים שהרגשות הדדיים. טקס הסרת הלוט בכיכר טראמפ ממחיש היום, שיחסי אמריקה וישראל מעולם לא היו חזקים יותר".

שר החוץ ישראל כץ אמר בדבריו "ידידות האמת שמפגין הנשיא טראמפ לישראל, בדבריו ובמעשיו, מהווה עליית מדרגה ביחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל, שמעוגנים הן בערכים משותפים – אמונה בדמוקרטיה, חירות, וזכויות אדם – והן באינטרסים אסטרטגיים. זוהי אכן שותפות אסטרטגית במלוא מובן המילה. שותפות שכל ממשלי ארה"ב העלו על נס לאורך השנים וביטאו באמצעות סיוע רחב ממדים ותמיכה מדינית חזקה".

אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה אמר דיבר בשבחו של הנשיא טראמפ ופנה לראש העיר גרינברג "חברי, ראש העיר רמי גרינברג, אני מודה לך בשמי ובשם ממשלת ישראל, אם יורשה לי כמובן, על היוזמה להוקיר את פועלו של הנשיא טראמפ למען מדינת ישראל ולמען חיזוק ריבונותנו בירושלים בירתנו הנצחית וברמת הגולן שהיא אחד המקומות האסטרטגיים ביותר לשמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. בהזדמנות זו, אני רוצה לברך את אזרחי ארה"ב ואת האזרח מספר 1 שלה - הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה בברכת יום עצמאות שמח וזאת לקראת החגיגה שתחול מחר".

כזכור, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב לראש העיר גרינברג וכתב בין היתר "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. בשנות כהונתו הוא מפגין מחויבות חסרת פשרות להבטחת ביטחוננו ועתידנו – בעמידה תקיפה אל מול האיום האיראני, בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ובהכרה בריבונות ישראל... העובדה שהוקרת הנשיא טראמפ נעשית בפתוח תקוה היא בעלת משנה חשיבות. הקמת פתח תקוה, אם המושבות, ב-1878, נחשבת כמעשה חלוצי שהכשיר נתיב לגאולת הארץ. מייסדי המושבה ידעו קשיים רבים, אך הם לא הרימו ידיים. נחישותם ועיקשותם השתלמו – בחלוף השנים פתח תקוה ביססה את מעמדה כעיר ואם בישראל, שהתפתחותה אינה נעצרת".

דונלד טראמפ פתח תקווה כיכר רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד