ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עובדי 'ארקיע' לא נכנעים

"לא ניתן לכם לזרוק אותנו; הסכם יש לכבד"

יום לאחר הכרזת סכסוך העבודה ב'ארקיע', עובדי החברה ערכו אסיפות הסברה בכל אתרי החברה בארץ, במהלכן שובש לוח טיסות החברה | העובדים הרבים שהגיעו נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "לא ניתן לכם לזרוק אותנו", "הסכם יש לכבד" ו"ארקיע זה הבית שלנו"

"לא ניתן לכם לזרוק אותנו; הסכם יש לכבד"
מטוס של חברת ארקיע צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עובדי חברת התעופה הישראלית 'ארקיע', ערכו אתמול (רביעי) אסיפת הסברה גדולה בשדה דב בתל-אביב, על רקע הכוונה לפטר מאות מהם בעקבות סגירת השדה ולהוציא את כל עובדי החברה המוצבים במקום לחופשה כפויה. מוקדם יותר ערכו עובדי 'ארקיע' אסיפות הסברה גם בשדות התעופה רמון ובנתב"ג, במהלכן שובש לוח הטיסות של החברה.

העובדים הרבים שהגיעו נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "אין ארקיע בלי עובדים, לא ניתן לכם לזרוק אותנו", "הנהלת ארקיע – הסכם יש לכבד", "לא הורסים משפחות – ארקיע זה הבית שלנו" ו"מטיסים אותנו הביתה – ארקיע תנחתו".

נזכיר כי שלשום (שלישי) החליט יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז על סכסוך עבודה דחוף ב'ארקיע', בעצה אחת עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. כוונת 'ארקיע' לפטר עובדים נעשית באופן חד-צדדי ובניגוד מוחלט להסכם שחתמה החברה עם ההסתדרות ב-2013, לפיו כל עובדי 'ארקיע' בשדה דב יועברו לנתב"ג מבלי לפגוע במשרתו של איש מהם.

לצד עובדי 'ארקיע', באסיפת ההסברה השתתפו יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי; פרופ' ירון זליכה, יו"ר דירקטוריון תו"ת (תעופה ותיירות) של עובדי ארקיע, להם 30% מהבעלות על החברה; וכן עליזה בלאיש יו"ר הוועד הארצי של עובדי 'ארקיע'.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר באסיפה: "הנחישות שלנו ללכת עם הסיפור הזה עד הסוף, היא כי קודם כל כולנו בני אדם, אבל התנהגות ארקיע, העומד בראשה והבעלים שלה, רחוקה מלהיות של בני אדם. יש פה אנשים עם משפחות, עם ילדים, משכנתאות. ככה לא מכבדים עובדים. אני לא רוצה שאף אחד מכם ישב בבית ויתחיל לדאוג. כשהחברה הייתה צריכה אתכם נתתם כתף, כשהיה צריך מלווה נתתם מלווה, כשהיה צריך להקפיא שכר – הקפאתם".

אדרי הוסיף: "קודם כל מה שצריך לקרות זה ביטול מוחלט של הפיטורים והצבה של העובדים. יש הסכם קיבוצי שנחתם ב-2013 שחור על גבי עיתון, ולפיו כל עובדי שדה דב צריכים לעבור לנתב"ג וכל עבודה שמבוצעת במיקור חוץ תעבור לעובדי ארקיע. זה הסכם שאני אישית חתום עליו. מצפים מאיתנו לעמוד בהסכמים – אני מצפה מהם לעמוד בהסכמים איתנו".

עוד ציין אדרי ואמר כשפנה לעובדים: "אתם לא לבד אלא נמצאים בתוך משפחה גדולה שקוראים לה ההסתדרות ובתוך משפחה קצת יותר קטנה אבל עוצמתית של איגוד עובדי התחבורה. אנחנו דורשים הודעה חד משמעית שאומרת שהפיטורים מבוטלים. בלי זה לא נשב לשום דיון. אני מבטיח שאם נדע להיות ביחד, אגרוף אחד, נביא תוצאות טובות. זה הזמן שלנו".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, מסרה לאחר האסיפה כי "על הנהלת ארקיע לכבד את ההסכם בדבר העברת העובדים משדה דב לנתב"ג. לא נאפשר שעובדי ארקיע המסורים ישלמו את המחיר ויאבדו את הפרנסה שלהם בגלל החלטות אומללות של ההנהלה. נילחם בגזירה וניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

ארקיע פיטורי עובדים קיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד