י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המתיחות גוברת

הנשיא טראמפ לרוחאני: "להיזהר עם האיומים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא לטהרן "להיזהר עם האיומים" - טראמפ הגיב לדברי הנשיא האיראני חסן רוחאני שאמר כי איראן תעלה את רף העשרת האורניום "לכל רמה שנרצה"

הנשיא טראמפ לרוחאני: "להיזהר עם האיומים"
טראמפ ורוחאני צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ אמש (רביעי) בטוויטר: "היזהרי עם האיומים, איראן. הם יכולים לנשוך אותך בחזרה כפי שאף אחד לא ננשך בעבר".

דברי טראמפ נאמרו בתגובה לדברי הנשיא האיראני חסן רוחאני, שאמר כי ארצו תעלה את רף העשרת האורניום ליותר מ-3.67%, החל מיום ראשון הקרוב.

בהודעה שפרסם נשיא איראן נאמר, "איראן החלה בשלב השני בהפחתת המחויבות להסכם הגרעין", רוחאני הוסיף כי "אם שאר הצדדים לא יקיימו את ההתחייבויות שלהם, גם אנחנו לא נקיים".

יצוין כי זו הפעם השנייה השבוע שטהרן הודיעה על צעד שמערער את הסכם הגרעין - שנמצא בצרות מאז שטראמפ נטש את ההסכם בשנה שעברה.

רוחאני הוסיף כי פעולות הרפובליקה האסלאמית אינן אלא הפיכות, "כל הפעולות שלנו יכולות לחזור למצב הקודם בתוך שעה, למה אתה מודאג? "אמר רוחאני, את הדברים כיוון רוחאני לנשיא טראמפ.

כזכור, מדינות אירופיות שהן חלק מעסקת הגרעין אמרו ביום שלישי כי הן "מודאגות מאוד" מהצהרות טהרן, בעוד ישראל אמרה שהיא מתכוננת למעורבות אפשרית בכל עימות צבאי בין איראן לארצות הברית.

המתחים בין וושינגטון לטהרן הסלימו מאז שהנשיא טראמפ פרש מהסכם הגרעין בחודש מאי 2018, טראמפ פועל כדי למנוע את כל המכירות הבינלאומיות של הנפט האיראני - מה שהביא את החיים הכלכליים של הרפובליקה האסלאמית למצב קשה ביותר.

חסן רוחאני דונלד טראמפ מתיחות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד