ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
גידופים גזעניים

הסוף של הקצין שכינה חייל "כושי מסריח"

לאחר שלוחמי הצנחנים התרעמו על עונשו הקל של הקצין שכינה חייל יוצא העדה האתיופית "כושי מסריח" - עידכן אותם המג"ד: "הוא ישוחרר בעוד שבועיים" • דובר צה"ל: "הצבא מגנה אמירות מסוג זה"

הסוף של הקצין שכינה חייל "כושי מסריח"
לוחמי צנחנים. אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן, פלאש 90

בצה"ל הוחלט להחמיר את הענישה כנגד מפקד הפלוגה מחטיבת צנחנים, שכינה לוחם בן העדה האתיופית "כושי מסריח". עתה הוחלט, כי בעקבות המקרה הוא יפרוש מצה"ל בעוד שבועיים.

כפי שפורסם על ידי יוסי יהושוע, הכתב הצבאי ב"ידיעות אחרונות", במקור העונש כנגד הקצין היה ביטול יציאתו לקורס מפקדי פלוגות, ובנוסף מנע מח"ט הצנחנים, אל"מ יובל גז, את שירותו בחטיבה האדומה.

אבל משום מה הוחלט להשאיר את הקצין בתפקיד עד שהפלוגה תעלה לקו ברמת הגולן. שלשום גילו זאת הלוחמים בפלוגה והקימו קול זעקה.

הם אמרו, כי אם מפקד הפלוגה כבר הודה שאמר את הדברים, והמפקדים החליטו להדיח אותו מהחטיבה, אין סיבה שימשיך לפקד על חיילים. בעיקר זעמו חבריו של החייל שספג את הגידופים הגזעניים, והתסיסה בפלוגה הייתה רבה.

החשיפה ב'ידיעות אחרונות'

מפקד הגדוד, סא"ל מורדי וייס, אסף את החיילים בני העדה האתיופית לשיחת הרגעה. המג"ד אמר להם שלא יקבל התבטאויות גזעניות בגדוד ועידכן אותם כי המ"פ יסיים את תפקידו בעוד שבועיים, לא ייצא לקורס מפקדי פלוגות, לא יחזור לחטיבה ובנוסף גם לא יישאר בצבא. החיילים סיפרו כי השיחה הייתה טובה והם חשו שהפעם בצבא מבינים את כאבם ומחמירים את הענישה.

יצוין, כי חטיבת הצנחנים נחשבת לכזו שבה משרתים הכי הרבה לוחמים בני העדה האתיופית בהשוואה לשאר החטיבות ובכל קורס קצינים יש לפחות נציג אחד בן העדה האתיופית.

במקרה האמור, מפקד הפלוגה חשד בחייל כי הוא ביצע מעשה קונדס ופגע ברכבו - דבר שהתברר כלא נכון. אבל בכל מקרה, הקצין כינה אותו "כושי מסריח". תחילה הכחיש הקצין, אך לאחר מכן אישרו את הדברים רס"פ הפלוגה וחייל ששירת בחפ"ק. כעת הוחלט להביא לסיום דרכו של הקצין בצה"ל, לאחר שהובהר לו כי לא יימצא לו תפקיד אחר. הוא צפוי לפרוש ב־17 ביולי.

מדובר צה"ל נמסר: "״לאחר התנצלותו של הקצין תוחקר האירוע על־ידי שרשרת הפיקוד הרלוונטית. בעקבות כך ננזף הקצין על ידי מפקד החטיבה ובנוסף הוחלט לבטל את מינוי העתידי של הקצין לתפקיד נוסף כמ״פ. יחד עם זאת, כפי שנאמר, הוחלט שהקצין ישאר בתפקיד עד לעליית הפלוגה לתעסוקה
מבצעית וזאת מתוך שיקולים מקצועיים ומבצעיים. צה״ל מגנה אמירות מסוג זה וימשיך לפעול במטרה למגרן".

כושי יוצאי אתיופיה חייל קצין עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד