ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"הרבנים חייבים להפסיק להתנצח" • הסכם השלום נחשף

הרב יצחק פנגר הציג את הרב אמנון יצחק כאדם המשתמש באיומים להחזרה בתשובה • התגובה: סרטון קטלני בן 40 דקות • הניצים התייצבו בבית הדין של הגר"נ קרליץ

הרבנים אמנון ויצחק ויצחק פנגר. עיבוד: בחדרי חרדים
הרבנים אמנון ויצחק ויצחק פנגר. עיבוד: בחדרי חרדים



ימי השלום? המאבק המתוקשר בין הרב אמנון יצחק והרב יצחק פנגר, הגיע אתמול (ד) לסיומו בפסק דין של הגרש"צ רוזנבלט, דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ.

הסכסוך החל לפני כחודשיים, כאשר בתוכנית "אנשים", ששודרה בערוץ 2, הוקדש פרק שלם לרב פנגר, הנחשב למרצה בכיר בעולם החזרה בתשובה.

כשנשאל האם הוא רואה עצמו מתפתח בכיוונו של הרב אמנון יצחק, מהוותיקים בתחום, ענה: "לא... זה ההפך ממני בדיוק... הרב אמנון יצחק לקח את הצד השני שלי... את הצד היותר אגרסיבי".

בהמשך הציג הרב פנגר מעין חיקוי לסגנונו של יצחק: "תחזור בתשובה, ואם לא... (קולות הפחדה)", ואז הוסיף: "אל תבלבל את המוח, אל תפחיד אותי". לשאלת המראיין, האם אמנון יצחק מפחיד, השיב: "אותי כן".

הדברים שאמר הרב פנגר בתוכנית, עוררו סערה ופגעו ברב יצחק. בעקבות כך, פרסם הרב פנגר הבהרה והתנצלותבאתר הרשמי שלו.

"הכתבה נערכה באופן שלא הביא את דבריי במלואם", כתב. "הבהרתי למראיין שהפוליטיקה אינה זירה להצגת הדת. לגבי כבוד הרב אמנון יצחק, אני מצטער עד מאוד אם נשמע מדבריי צליל של זלזול בדרכו של הרב לקרב את הציבור הלא-דתי למקורותיו, שכידוע לכולם עשה מהפך אדיר בתחום".

אלא שהרב אמנון יצחק לא קיבל את ההתנצלות, ובאתר 'שופר' פורסם סרטון בו אמר הרב: "מה שהוא עשה, זה היה בפני מאות אלפים בערוץ טמבלוויזיוני שמשדר את התוכנית עד עתה ללא הפסק. הוא לא ביקש להוריד את הקטעים, הוא לא ביקש למחוק את הקטעים".

הרב אף הציג באתר קטע וידאו שאורכו יותר מ-40 דקות בו הוא מנתח את דבריו של הרב פנגר.

לאחר מספר שעות, פורמה הבהרה באתר 'שופר', לפיה, על פי הוראת הגראי"ל שטיינמן, הוריד הרב יצחק את סרטון התגובה מהאוויר.

"להוריד מהאתרים כל פגיעה"

בימים האחרונים הגיעו השניים להסכם עליו חתום הגרש"צ רוזנבלט, מדייני בית-דינו של הגר"נ קרליץ.

"מאחר שהרב יצחק פנגר שליט"א הוסיף והתנצל לפנים משורת הדין בפני הרב אמנון יצחק שליט"א בנוסח כדלהלן....בוודאי יצא בזה ידי חובת ההתנצלות", נכתב.

"פסק דין זה יופיע באתר של הרב יצחק פנגר שליט"א ו'בקפה מדרש' וזכותו של הרב אמנון יצחק שליט"א גם לפרסם פס"ד זה במלואו אצלו באתר ולא בשאר אתרים וערוצים".

בהמשך פסק הדין נכתב: "וידוע חומרת העוון בין אדם לחברו ומלבין פניו באיסור תורתנו הקדושה, ואהבת לרעך כמוך ומכיוון ששני הרבנים החשובים טורחים רבות להרבות כבוד שמים בעולם, לכן מכח התורה הקדושה חייבים הרב אמנון יצחק שליט"א והרב יצחק פנגר שליט"א להפסיק -וכן להורות לכל תלמידיהם וידידיהם להפסיק מיד כל התנצחות בסתר ובגלוי. כמו כן להוריד מהאתרים כל דבר שיש בו פגיעה, וכל הוראת היתר בעניין זה צריכה פסק דין, והאמת והשלום אהבו".

ואכן כך עשו שני הרבנים. באתרו של הרב אמנון יצחק והרב יצחק פנגר פורסם פסק הדין במלואו.

בסיומו נכתב: "באם ירגיש אחד מהצדדים צורך להעיר על דבריו של הצד השני, ייעשה הדבר רק בהוראת הגאון ר' יצחק זילברשטיין שליט"א (חתנו של הגרי"ש אלישיב)".

האם האמת והשלום אהבו או שמא צפויות התפתחויות בפרשה? ימים יגידו.



פסק הדין


הרב אמנון הרב פנגר אנשים ערוץ 2 תשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד