י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נחתם בהצלחה מסע הסברה מיוחד של יד לאחים בפריז ופרבריה

לקראת ימי החופש הגדול ערכה המחלקה לדוברי צרפתית ביד לאחים סבב הרצאות נוסף בפריז שבו נטלו חלק כאלף חמש מאות נשים ונערות • הנואמת המרכזית הייתה בת ישראל שנישאה למוסלמי אוזבקי, סבלה ממנו קשות וחולצה במבצע מיוחד של יד לאחים • יד לאחים: בעקבות ההרצאות קיבלנו פניות לא מעטות * מאות נשים יהודיות הביעו את רגשי הכרת הטוב שהן חוות ליד לאחים על חיזוק זהותן היהודית והשמירה עליה מכל משמר • ההדים הרבים מצביעים על חשיבותה החיונית של פעילות המחלקה לדוברי צרפתית ביד לאחים

נחתם בהצלחה מסע הסברה מיוחד של יד לאחים בפריז ופרבריה
פריז צילום: pixsabay

כאלף חמש מאות נשים ונערות יהודיות מכל רחבי פריז, השתתפו בשבוע האחרון בסבב הרצאות נוסף ונרחב שנערך על ידי המחלקה לדוברי צרפתית בארגון הפעילים יד לאחים. ההרצאות נערכו ברובעים שונים של פריז בירת צרפת, כהכנה לקראת ימי החופש הגדול שזה עתה החלו.

לאור הביקוש שהגיע מהשטח לאחר סבב ההרצאות הקודם שנערך בצרפת לפני חצי שנה, ובשל ריבוי מקרים מצערים של בנות ישראל שנקלעו לקשרים עם ערבים המתגוררים בצרפת כמו עם גויים מקומיים – קשרים שחלקם הגיעו לטיפול רגיש ומיוחד של יד לאחים – החליטו בארגון לצאת בקמפיין הסברה נוסף, מסיבי ורחב היקף. הקמפיין תוכנן דווקא לימים אלו בהם בני הנוער לא נמצאים במסגרות החינוך, כדי להסביר על הסכנה ועל הדרכים להיזהר ממנה.

במסגרת סבב ההרצאות נשאה דברים ראש המחלקה לדוברי צרפתית ביד לאחים, גב' קארין ברדה שהסבירה כיצד ניתן להימנע מראש מקשרים בעייתיים. גב' ברדה הרחיבה בסיפורים על מקרים קשים שאירעו בצרפת רק בשנה האחרונה והדגישה בדבריה כי ההרצאות פונות הן לקהל האימהות - כדי שיוכלו להשגיח על בנותיהן מפני סכנה ולעזור להן במקרה הצורך, והן לצעירות היהודיות – כדי שיבינו עד כמה חמורה הסכנה האורבת להן. "בית חם ושמירה מעשית ועקבית על ערכים יהודיים הם הערובה לעתיד ילדינו ולעתיד משפחותינו", סיכמה הגב' ברדה.

גולת הכותרת היתה הופעתה של גב' מיכל סולטנוב, ילידת אוזבקיסטן המוסלמית שנישאה לגוי מקומי, ממנו סבלה קשות. היא סיפרה על ההבדלים בין המנטליות היהודית לזו הנכרית והקושי הגדול שנוצר בגידול ילדים. גב' סולטנוב שיתפה את קהל הנשים והבנות במסכת העזרה והסיוע שקיבלה מיד לאחים, שפתח במבצע מיוחד להצלתה, מיד לאחר שפנתה לארגון.

"אם חלילה וחס נקלעתן לקשר כזה, אל תתייאשנה", קראה גב' סולטנוב לנוכחות ברגש רב. "דעו שיש לכן כתובת. פנו אל יד לאחים והמלאכים הטובים יעמדו לימינכן ולא יעזבו אתכן עד שתגיעו למקום מבטחים ותפתחו חיים חדשים", אמרה. דבריה הנרגשים של גב' סולטנוב יצרו רושם עז על המשתתפות בכל אחד מהכינוסים. המשתתפות האזינו לדברים בפיות פעורים ובעיניים דומעות.

התוצאה המיידית ניכרה היטב בשטח. בתום כל ההרצאות ניגשו משתתפות מהקהל לגב' ברדה וביקשו עזרה להיחלץ מקשרים שכאלו. ביד לאחים אמרו השבוע: "גם לאחר שובה של משלחת יד לאחים לארץ לאחר סבב ההרצאות, ממשיכות להגיע אלינו פניות בנושא" והדגישו כי ההדים הרבים מצביעים על חשיבותה החיונית של המחלקה לדוברי צרפתית.

"נמשיך לערוך מסעות הסברה וחיזוק, להצלת בנות ישראל והדורות הבאים, בכל מקום בו הדבר יידרש", אמרו בארגון הפעילים.

יד לאחים הרצאה פריז צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד