י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זעם על שתיקת השר

המאבק המשותף של נציגי הליכוד והחרדים

נציגי הליכוד ויהדות התורה התגייסו לטובת התלמידים החרדים שסובלים מאפליה חמורה בלי סיבה נראית לעין וזועמים על שתיקת שר החינוך המכהן: "פקידי משרד החינוך פוגעים ביודעין בתלמידים החרדים"

המאבק המשותף של נציגי הליכוד והחרדים
הכנסת צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לקראת פתיחת שנת הלימודים, נציגים מסיעות ׳הליכוד׳ ו׳יהדות התורה׳ יוזמים דיון דחוף בוועדת החינוך המיוחד שתחת מוסדות המוכש״ר תוך דרישה לתקן את האפלייה הקיימת. לטענת חברי הכנסת המוסדות מופלים לרעה מבחינה תקציבית, כשרק בעוד כחודשיים נפתחת שנת הלימודים ואפליית הגנים של החינוך המיוחד נמשכת.

במכתב ששיגר חבר הכנסת יעקב טסלר (יהדות התורה) הוא לא חוסך במילים כנגד משרד החינוך. הוא טוען כי "מערכת החינוך המיוחד בציבור החרדי נמצאת במציאות בלתי נתפסת".

לטענתו, "מתברר כי ילדים אלו סובלים מאפליה שאין לה כל יסוד חוקי או מוסרי. מדובר בבעיה בהתנהלות משרדי הממשלה שטרם הפנימו את שהצהירו לבג"צ רק לא מזמן ולפיו אסור להפלות בין תלמיד בחינוך המיוחד לתלמיד אחר בחינוך המיוחד".

חבר ועדת החינוך מבקש ממרגי להזמין את מנכ"ל משרד החינוך ואת מנכ״ל משרד האוצר ולקבל מהם תשובות על "אפליה שנגועה בעיקר בפגיעה בציבור החרדי ואין לה כל הסבר הגיוני או סיבה אחרת", מציין טסלר.

לדבריו, ״פקידי משרד החינוך מודעים לשערוריה ולכך שמצב זה פוגע ביודעין בתינוקות של בית רבן, שלא חטאו ומופלים לרעה אך ורק כי המדינה החליטה להפנותם לגני חינוך מיוחד מוכר שאינו רשמי אך לא עומדת בחובתה החוקית להעניק להם את מה שמגיע להם״.

גם נציגי הליכוד החלו בזעקה בנושא וכבר עיכבו העברות תקציביות בוועדת הכספים לפני כשבועיים עד לטיפול הנושא וכעת מצטרפים לבקשה לקיים דיון מקיף ודו"ח בנושא בוועדת החינוך.

חה״כ שלמה קרעי מהליכוד כתב ליו״ר ועדת החינוך יעקב מרגי כי ״מדובר על ילדים בחינוך המיוחד שמקבלים פחות עקב אי החלתה הבלתי חוקית של הרפורמה שמשפיעה בין היתר על שכר הגננות, על השעות הפרטניות ועוד. מי זקוק לכך יותר מילדים בחינוך המיוחד״.

גם ח"כ קטי שטרית פנתה בעניין לח"כ מרגי. כבר בדיון הראשון של הוועדה עם בחירתו כיושב ראש הוועדה, קראה שטרית למרגי לקבוע דיון בנושא בדחיפות  והבהירה כי "חובה עלינו כחברי הוועדה למצוא פיתרון לילדים של גני החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי".

פורום המוכש"ר המייצג את הנהלות הגנים הנאבק זה חודשים בנושא פנה אף הוא לחבר הכנסת מרגי ולכלל חברי ועדת החינוך בבקשה לדון בענין בדחיפות ולהביא לפתרון הנושא, דוד שרפר יו"ר הפורום כתב כי פניות של הגורמים השונים למנכ"ל משרד החינוך, ובקשות להפגש עימו לא נענו  למרות שהנתונים נפרסו לפניו. "העובדה שמשרד החינוך המודע לעוול ויודע כי המצב הנוכחי פוגע ביודעין בילדים שלא חטאו וזוכים לתקציב מפלה רק בשל כך שהמדינה קבעה כי יופנו לגני חינוך מיוחד בחינוך המוכש"ר היא בלתי נתפסת".

בפורום המוכש"ר ובקרב הורי ילדי החינוך המיוחד ממתינים עדיין לקולו של שר החינוך הרב רפי פרץ בסוגיה הכואבת.  "איך יתכן שמשרד החינוך מתעלם מילדים של גנים בחינוך המיוחד" אומרים נציגי ההורים שפנו אל השר בנושא ומצפים עדיין להתערבותו".

יצויין כי גני ילדים רבים מסיימים את השנה כשהם בגרעונות בשל האפלייה התקציבית הלא סבירה וכך יקרה גם בשנה הבאה, שכן למרבה הצער לא נראה כל פתרון באופק ולמרות רצון טוב של חברי כנסת מכל סיעות הבית התומכים בילדים הללו, המצב עדיין לא השתנה.

חינוך מוכש"ר הליכוד יהדות התורה ועדת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד