י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בתיעוד

צוואת המשפיע: לעלות לציון רבי נחמן בטבריה

רבי קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל הותיר צוואה, בה הוא מבקש להמשיך את מסורת העלייה לציון רבי נחמן מהורדנקא, מגדולי תלמידיו של הבעל שם טוב הקודש

צוואת המשפיע: לעלות לציון רבי נחמן בטבריה
הציון של רבי נחמן בטבריה צילום: באדיבות המצלם

הערב, אור ליום שישי ב' תמוז, מציינים את יום ההילולא של הרה"ק רבי נחמן מהורודנקא, הטמון בחלקת תלמידי בעל שם טוב בבית החיים הישן בטבריה.

פלא הדורות היה רבי נחמן מהורודנקא, תלמידו הגדול של אור שבעת הימים הבעל שם טוב זי"ע. בימיו ברוסיה של מעלה הוכר כקדוש וטהור, ובמיוחד כשעלה בערוב ימיו לארץ הקודש וקבע מושבו בטבריה.

מי ששימר באדיקות את יום ההילולא של הרבי מהורודנקא, הוא המשפיע הרב החסיד רבי קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל, שבשנים האחרונות יסד את ההילולא ובזכותו רבים מגיעים להתפלל, ונושעים.

רבי קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל אף יסד את ההדלקה המסורתית ביום היארצייט ונהג לקדם את הבאים עם שתיה קרה ואוכל חם, בניו ממשיכים את המנהג כמידי שנה, ואכן כמידי שנה אלפים פוקדים את הציון ביום היארצייט ב' תמוז.

רבי קלמן סיפר בשנים האחרונות, "כל ווארט של רבי נחמן יכול לפרנס מאמר שלם בספרים אחרים. כל דיבור שלו היה קודש קדשים, פלאי פלאים".

מקום ציונו ידוע כסגולי להמתקת הדינים, וכפי שבעל ההילולא ראה בכל דבר ומאורע רק את הטוב שיוצא ממנו.

לפני מספר שנים בעת מחלתו הקשה, קם רבי קלמן ונסע עם מניין תלמידים מישיבת 'חיי משה' לציון הקדוש בטבריה. המקום היה מוזנח והעזובה היתה רבה. ומאז רבי קלמן זצ"ל ובניו החליטו להתמסר לציון ולהנגיש את זה לקהל המתפללים.

במהלך ההילולא השנה בליל שישי יגיעו המונים לציון, ולרווחת הציבור יעמדו שתיה ומיני מגדנות תרומת ונדבת ליבם של יהודים המבקשים ישועה ורחמים בזכות הצדיק וקומזיץ בשירי רגש לתוך הלילה.

רבי נחמן מהורדנקא טבריה המשפיע רבי קלמן גולדשמיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד