י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כללי זהירות בבחירת קליניקה להשתלת שיער

השתלת שיער היא פעולה רפואית הדורשת אחריות רבה. אדם שאין לו את ההכשרה הרפואית המתאימה לא יכול לעסוק בכך כיוון שאינו יכול להבטיח את הצלחתו של הטיפול כפי שמצפה לה הלקוח

כללי זהירות בבחירת קליניקה להשתלת שיער
השתלת שיער צילום: האתר של ד"ר אוזגה אורגון

השתלת שיער היא פעולה רפואית הדורשת אחריות רבה. אדם שאין לו את ההכשרה הרפואית המתאימה לא יכול לעסוק בכך כיוון שאינו יכול להבטיח את הצלחתו של הטיפול כפי שמצפה לה הלקוח.

מעבר לכך, בעיסוק זה מבצעים פעולות העלולות לגרור תופעות לוואי רפואיות ואדם שאינו רופא, אין לו את הידע המקיף ושאינו רואה את הנולד, עלול ליצור נזקים משמעותיים ולעיתים גם בלתי הפיכים.

כללי זהירות בבחירת קליניקה להשתלת שיער

ד"ר אוזגה ארגון מסביר כי בעת בחירת הקליניקה מומלץ לבחור מכון רפואי וותיק אשר שמו הולך לפניו והוא ידוע כמכון רפואי מוכר ומקצועי. התוצאות המוצלחות שהושגו בטיפולי ההשתלה אצל מטופלים לאורך השנים, יצרו תדמית מצוינת לקליניקה זו ולכן היא מומלצת.

כמו כן, חשוב לקבל את התרשמותם של אלו שעברו במכון זה טיפול, חברים, מכרים שסומכים עליהם ובנוסף לכך יש לקרוא את חוות הדעת הרשומות על הקליניקה באינטרנט, הן החיוביות והן השליליות אם קיימות ברשת המצביעות על עקבי אכילס. לעיתים אלו נושאים החוזרים על עצמם שוב ושוב כמו לדוגמה חוסר מיומנות של הצוות או פתיחה לא נכונה של הערוצים להשתלה.

כדאי לצפות בסרטונים שאנשים צילמו על הליך ההשתלה ועל הנראות של הקרקפת לאחר כמה חודשים. המראה הוויזואלי יוכיח אם קיימת צמיחה ואם זו צמיחה אחידה או בעייתית.

צורת ההתנהלות בעת ביצוע ההשתלה

אחד הנושאים המהותיים שיש להקפיד עליהם מסביר ד"ר אוזגה ארגון הוא שהרופאים המנוסים פותחים את הערוצים לרוחב ושההליך לא מתבצע על ידי אחיות או טכנאים שאין להם די ידע כדי לבצע את הפעולות המקצועיות הללו. החשש הוא שהם עלולים לגרום לנזקים שהם לעיתים נזקים בלתי הפיכים. הביצוע על ידי רופא מומחה הוא כלל ברזל שאין לוותר עליו.

אין לבצע הוצאת זקיקים יום לאחר יום כיוון שהדבר גורר צלקות עקב חוסר המוכנות של המקום לשליפה הנוספת. כמו כן אין להוציא כמות גדולה מדי של זקיקים כמו לדוגמה 6000-5000 זקיקים, דבר שעלול גם הוא להותיר צלקות מכוערות וכואבות.

 קרדיט תמונה: האתר של ד"ר אוזגה ארגון

השתלת שיער בבית חולים בלבד

על המטופל לוודא כי פעולת השתלת השיער תתבצע בבית חולים בלבד ולא בקליניקה הממוקמת במקומות שונים בעיר ופועלים בה צוותים שאינם מיומנים. רק רופאים אשר הם חלק מרופאי המחלקה בבית חולים הם בעלי היכולת המקצועית שהוכיחה את עצמה במאות ואלפי טיפולים לאורך השנים.

עוד מוסיף ד"ר אוזגה ארגון השתלת השיער היא פעולה רפואית וכמו כל פעולה כירורגית או פלסטית חבויות בה גם סכנות שאי אפשר לצפות אותן מראש. הלקוח אומנם מצהיר בתחילת הדרך על מצבו הרפואי אך לעיתים קורים מצבים שקשורים לבעיות רפואיות שלא היו ידועות ללקוח והן אלו שעלולות ליצור בעייתיות. במצבים כאלה מפסיקים את הליך ההשתלה ומזעיקים רופא מחדר מיון שיטפל במקרה.

אילו הטיפול היה מתבצע בקליניקה מרוחקת, לא היה רופא זמין בקרבת מקום והמטופל יכול להסתבך במצב מסוכן שעלול להשפיע על כל חייו. זו הסיבה שמבצעים השתלת שיער רק בבתי חולים ופוסלים ביצוע השתלת שיער בכל קליניקה פרטית שמציעה את שירותיה.

תוצאות של השתלת שיער בבית חולים

בחודשים שלאחר ביצוע ההשתלה כנדרש, השיער צומח לאט ובאופן אחיד. בחלוף כמה חודשים הוא מתעבה והופך לשיער סמיך. בתום שמונה חודשים מיום ההשתלה אפשר לראות שיער שופע הקיים בכל חלקי הגולגולת ומכסה אותה.

כשמבצעים את ההשתלה בבית חולים בעל רזומה עשיר, התוצאות הן מצוינות.

השתלת שיער בית חולים טיפול רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד