ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשוך המחאה

עו"ד הקצין: אם לא היה יורה, ייתכן וכבר לא היה בחיים

עם סיומה של המחאה האלימה של יוצאי אתיופיה, יוצא פרקליטו של קצין המשטרה שירה בנער בן ה-18 סלמון טקה ז"ל ומסביר את הסיבות שהובילו אותו לבצע את המעשה החריג | לטענתו, "אם לא היה פועל כפי שפעל, ייתכן שמרשי לא היה נותר בחייו"

עו"ד הקצין: אם לא היה יורה, ייתכן וכבר לא היה בחיים
סלמון טקה ז"ל צילום: המשפחה

"מרשי נקלע לאירוע קשה שבו חייו וחיי משפחתו היו בסכנה ממשית", כך אמר לפני שעה קלה עו"ד יאיר נדשי, פרקליטו של קצין המשטרה שירה בנער בן ה-18 סלמון טקה ז"ל. הקצין, שוחרר למעצר בית ונמצא יחד עם בני משפחתו בבית מלון תחת אבטחה, מחשש שיפגעו בו.

"אם לא היה פועל כפי שפעל, ייתכן שמרשי לא היה נותר בחייו וגם משפחתו הייתה נפגעת" אמר פרקליטו. "מרשי לא התכוון לפגוע במנוח, הירי היה לצורך הרתעה בלבד", כפי שהקצין מסר בחקירתו במח"ש שחש סכנה ממשית לחייו.

לדבריו, "האירוע הטרגי לא קשור כלל לצבע עורו או למוצאו של המנוח", יוצא העדה האתיופית. "בשם מרשי ומשפחתו אני מבקש להפסיק את מרוץ האיוולת ומחול השדים. תנו לרשויות החוק לסיים את החקירה".

עו"ד יאיר נדשי הוסיף וסיפר על הקצין: "הוא בלחץ והוא מפחד, הוא אולץ לירות ממרחק קצר כי חש סכנת חיים לו ולמשפחתו. הקורבן היה מצוייד באבנים. אני מבין את הזעם שהאירוע עורר, אך הוא היה נתון לסכנה מיידית ומוחשית".

מעט מוקדם יותר היום (חמישי), הקליניקה לקידום שיוויון של אוניברסיטת בר-אילן, שמייצגת את משפחתו של סולומון טקה ז"ל, פנתה במכתב למחלקה לחקירת שוטורים, עם דרישה לקבל פירוט לגבי נסיבות שחרורו למעצר בית של הקצין החשוד בהריגה, בקשה לקבלת עדכון על התפתחות החקירה כולל דוח נתיחת הגופה, וכן דרישה מהוריו של סולומון טקה שנציג מטעמם יהיה נוכח בבדיקה הבליסטית.

הפגנת אתיופים קצין משטרה חקירה סלמון טקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד