י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחלוקת בחברותא • מיוחד ל'בחדרי'

ראש הישיבה משיב למתקפה של בנט: "הוא לא פוסק. דתי לייט"

ראש ישיבת 'עטרת כהנים' הרב שלמה אבינר, הפך קרבן ביממה האחרונה למתקפות בוטות מצד פוליטיקאים משום שהביע את דעתו בעניין מעורבות נשים בפוליטיקה • בראיון ל'בחדרי חרדים', משיב הרב אבינר לטענות של נפתלי בנט כלפיו ומספר על ה'חברותא' שהתקיימה ביניהם 

ראש הישיבה משיב למתקפה של בנט: "הוא לא פוסק. דתי לייט"
הרב אבינר צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר שספג חיצי ביקורת ארסיים מפוליטיקאים, בהם יושב ראש 'הימין החדש' נפתלי בנט שאף למד עמו בחברותא בעבר, ראש ישיבת 'עטרת כהנים' הגאון רבי שלמה אבינר משיב אש לטענות ולגידופים שהופנו כלפיו ומבהיר, "אלה דברים ישנים וידועים כבר אלפי שנים".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מבקש הרב אבינר להבהיר את הנושא המדובר. "אמרתי שני דברים", אומר ראש הישיבה ומפרט, "מי שעומד בראש מפלגה דתית חייב להיות אדם ירא שמים. גם מי שעומד בראש מפלגה ימנית איננו יכול להיות שמאלני. כנ"ל הפוך. לכן, מי שעומד בראש מפלגה דתית לאומית, צריך להיות דתי לאומי. כזה שימסור נפש על התורה ועל הקדושה".

בשיחה שקיימנו עמו, נשמע הרב אבינר חרד לעתידה של המנהיגות הפוליטית במפלגות הציונות הדתית, כאשר לדבריו, "יש לנו הרבה מאבקים שעומדים לפנינו".

ראש ישיבת 'עטרת כהנים' מוסיף ומתייחס לסערה שחוללו דבריו בעניין מעורבותן של נשים בחיים הפוליטיים. "הדבר הנוסף שאמרתי, זהו שנשים הן קדושות וטהורות, אך הן לא שייכות לפוליטיקה. אלה דברים פשוטים. אנשים מתייחסים לזה כאילו חידשתי משהו. לא חידשתי שום דבר. אלה דברים ישנים וידועים כבר אלפי שנים".

במענה לדברי הביקורת של השר לשעבר ויו"ר 'הימין החדש', אשר טען כי אמירות כאלה הן חילול השם, משיב הרב אבינר, "בנט הוא לא מגדולי הפוסקים. שיהיה בריא".

הרב אבינר מתייחס לעובדה שבנט למד עמו בחברותא פעמים רבות. "לפני הרבה זמן הוא היה בא ולמדנו יחד. הוא אמנם אדם נחמד, אבל אני לא יודע עד כמה הוא מבין בנושאים כאלה", מאבחן ראש הישיבה.

לדברי הרב אבינר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "קוראים לזה דתי לייט". "יותר טוב דתי לייט מאשר חילוני אבל זה לא יראת שמים עליונה", מדגיש הרב.

בראיון ל'כאן חדשות' אמר הרב אבינר הערב, "אני שמח שאומרים שאני דברים חשוכים. זו מחמאה גדולה כי אני מדבר מה שאני חושב ולא כדי למצוא חן בעיני אנשים. יש לנו חזון וצריך לקדם אותו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט תקף בחשבון הטוויטר את ראש ישיבת 'עטרת כהנים' הרב שלמה אבינר, משום שאמר כי 'נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה'. לטענת בנט, האמירות הללו גורמות לחילול השם.

בנט התייחס לדבריו של הרב אבינר באשר לשותפות של נשים בפוליטיקה וטען, "אם למישהו היה ספק למה צריך את הימין החדש, הנה התשובה. ‏האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם".

"‏כל מיזם שעשיתי בחיי, עשיתי לצד נשים מנהיגות ומוכשרות. בהייטק, בעשייה ציבורית ובפוליטיקה", סיפר בנט. "מקומן של הנשים בפוליטיקה ובכל תחומי החברה אינו מוטל בספק", חתם יו"ר 'הימין החדש'.

בראיון לתוכנית דקל-סגל ברשת ב', נשאל הרב אבינר אם עדיף לאבד מנדטים גם אם שקד מביאה יותר מנדטים, וענה בחיוב. על השאלה אם היה מדובר באישה דתית, גם על כך ענה הרב אבינר כי "זה לא בסדר, המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי".

הרב שלמה אבינר נפתלי בנט נשים פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד