י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האדום והירוק

משרד הבריאות מקדם: סימון חדש על המזון

‏משרד הבריאות הודיע, כי בשנת 2020 יורה המשרד לסמן מוצרי מזון בריאים בסימון ירוק, על מנת לסייע לצרכן לאתר מאכלים בעלי ערך תזונתי מומלץ. סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "מטרת מהלך סימון המזון הוא לשנות את הרגלי התזונה של אזרחי ישראל. זכותם של צרכני המזון לדעת מה מומלץ".

משרד הבריאות מקדם: סימון חדש על המזון
ליצמן מסייר בסופר צילום: הדס פרוש, פלאש90

משרד הבריאות מקדם מהלך שיוביל לצריכת מזונות בריאים וזאת ע"י סימון מזונות מומלצים בסמל ירוק. כך פועל המשרד לסייע לצרכנים בבחירת מזונות ההולמים את עקרונות התזונה הנכונה כפי שמומלצת בישראל. חשוב לזכור שבקרוב מאוד, 2020 יחל הסימון האדום.

בכדי לקבוע את המזונות שיתאימו לסמל ירוק, מונתה ועדה מדעית ייעודית בלתי תלויה שנתנה את המלצותיה.

משרד הבריאות פרסם היום מסמך להתייחסות בעלי עניין, גופים מקצועיים ומסחריים – בכדי לבחון 2 חלופות לסימון בסמל ירוק:

חלופה א – מציגה את המזונות לסימון בסמל ירוק כפי שהמליצה הועדה המדעית.

חלופה ב – מציגה את המזונות לסימון בסמל ירוק כשהיא מתבססת על המלצות הועדה אך מאפשרת מגוון רחב יותר של מוצרים המתאימים לסימון בסמל ירוק כתוצאה ממתן אפשרות להרכבים רבים יותר.

המשרד מבקש את התייחסות בעלי העניין עד ה 5.8.19. ההתייחסויות שיתקבלו בסבב הערות הציבור ידונו במשרד בשיתוף הועדה המדעית.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: "מטרת מהלך סימון המזון לשנות את הרגלי התזונה של אזרחי ישראל על ידי מתן מידע לציבור על ערכי המזון - באמצעות סימון גם אדום וגם ירוק. אני מברך על שאנו מוציאים היום לפועל גם את הסימון הירוק. זכותם של צרכני המזון לדעת מה מומלץ וגם לא מומלץ. אנחנו בטוחים שהשילוב בין הסימונים יוביל לתוצאה הרצויה ואנו נחושים ליישום המהלך בפועל".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות לשיפור התזונה של הציבור. לאחר הסימון האדום, שמנגיש לציבור את המידע על רכיבי מזון מזיקים, אנחנו משלימים את תהליך הסימון הירוק, למזונות מומלצים. אנו מאמינים שהשילוב בין הסימונים ייצור את התוצאה הרצויה מבחינת שינוי הרגלי התזונה של הציבור".

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "הסימון הירוק והאדום מאפשר לכל צרכן לבחור באופן מושכל לרכוש מוצרי מזון בריאים ולהפחית צריכה של מזונות מזיקים וזאת בצורה פשוטה ומידית. הסימון מהווה צעד חשוב בקידום בריאות הציבור בישראל".

פרופ׳ רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות ומרצה בבית הספר לבריאות הציבור: "תפקיד הסימון הירוק לסייע לצרכנים בנקודת הרכישה לבצע קניה של מזונות בריאים שהם חלק מההמלצות התזונתיות הלאומיות של ישראל. בין המזונות ירקות פירות קיטניות דגנים מלאים ומוצרים מהחי כמוצרי חלב ותחליפיהם דגים עוף ומעט בשר בקר. הקפדה על הפחתת מזון אולטרה מעובד כמו שתייה מתוקה חטיפים וממתקים. הזכות של כולנו היא למזון בריא לאורך כל מעגל החיים מההריון - דרך התינוקות, הילדות, הבגרות והזקנה".

משרד הבריאות מזון בריא ירקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד