ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לייבל'ה טגניה

לייבל'ה מזדהה - והמצווה טאנץ של המשב"ק

לייבל'ה הטה אוזן היכן שנדרש, נעץ מבט במקומות הנכונים ומגיש כמידי שבוע את הזוויות הייחודיות לאירועי השבוע החולף • כאן תשמעו על חתונת המשב"ק של המשב"ק, המצווה טאנץ של הנכד המדובר, העיתונאי הצבעוני שעיין בחוברת בשדה, הריקוד של ליפקין בחתונת בנו, והמפגש שגרם לסערה ב'דגל' | אסור לפספס

לייבל'ה מזדהה - והמצווה טאנץ של המשב"ק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע מטלטל עבר על כוחותיו של לייבל'ה, הידוע כחובב הפגנות מושבע - אך נזהר מלהיעצר. ללייבל'ה לקח לא מעט זמן להחליט לאיזו מחאה להצטרף והוא חש מעט כמו ילד בחנות ממתקים. תחילה רצה לצאת ולהצטרף למחאת האתיופים, אך לבסוף החליט כי מוטב להשחיר פניו על דברי תורה ויצא להפגנה של תותחי הפלג הירושלמי.

אולם לאות הזדהות עם אחינו בני העדה האתיופית, הוסיף השבוע לייבל'ה לשמו - שם אתיופי מובהק ולמשך שבוע ימים נקרא שמו 'לייבל'ה טגניה'.

אך רעייתו הינדל'ה העירה, שהדבר עלול לפגוע בשידוכים של הילדים ואף לעכב את כניסתם למוסדות. לייבל'ה והינדל'ה התווכחו כל הלילה ובסוף הוחלט כפשרה לקרוא 'לייבל'ה טגנוביץ'.

אך מה אומלל היה מצבו של 'לייבל'ה טגנוביץ', הוא ספג הן מכות מהאתיופים שחשבו שהוא אשכנזי והן מהאשכנזים שחשבו שהוא אתיופי. אבל וחפוי ראש נמלט לייבל'ה לביתו וקרא בקול 'הינדל'ה צדקת ממני' מעתה אני מחזיר את השם לייבל'ה.

לייבל'ה פתח את השבוע האחרון בחתונה של הבחור שמוליק וולף, האיש שעומד על הדלת בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה שמכיר את שמוליק עוד כשהיה ילד קטן - עת הסתופף לייבל'ה במחיצת אביו המשב"ק המיתולוגי ר' רפאל וולף, מי שהיה יד ימינו של מרן הרב שך זצ"ל.

לייבל'ה הגיע לשמחה וראה מה זה מפגש משבקי"ם לשעברים, עת ראה את איש הדיאטות החרדי והסיגריות יחזקאל אסחייק, הנהג של הרב שך, כשהוא מעלה זכרונות יחד עם רפי וולף. לייבל'ה הטה אוזן ושמע את וולף שואל את שוקי לרר הצלם אתה מכיר את אסחייק? לרר השיב נו בוודאי שנים הייתי בתחבולות איך אני מתחמק ממכם ומצליח להיכנס לבית ברחוב ראב"ד.

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה ריקוד מצווה טאנץ ליטאי וכמו בליטא החוט שנמצא היה גארטל של צ'אלמר מזדמן וכך הנכד המדובר יענקי קנייבסקי רקד עם מקורבו החתן.

והתזמורת כמובן לא הפסיקה לנגן את ההמנון "לאורו נסע ונלך" עת קמב"ץ מסע לאורו ירח טוקר, נצפה בריקוד סוער עם חתן השמחה ושושביניו.

בשביל לייבל'ה גולת הכותרת של האירוע היתה הוצאת הקובץ 'בסערת אש' שיצא מבית מדרשו של אבי החתן, על מה שראה ושמע מהרב שך, מי שנצפה בשדה תעופה עלום קורא את החוברת, הוא העיתונאי יצחק פלדמן.

ומהחתונה של וולף נסע לייבל'ה לכפר חב"ד לחתונת בנו הגדול של עורך עיתון 'המבשר' בנימין ליפקין, שם ראה לא פחות ולא יותר את העסקן הדגלאי ומשמרת הקודש ר' מוטק'ה בלוי עושה פברייינגען עם ר' בנימין.

בהמשך ראה ריקוד סוער של הרב לייבל פפר - המו"ל של שבועון 'בקהילה' שהוא גם הבוס לשעבר של ליפקין, שגם הגיע לכפר לחגוג בשמחתו.

גם עובדי 'המבשר' רקדו לשיר 'לבנימין אמר' ונעמדו לתמונה משותפת.

ובשבע ברכות המרכזית לשמוליק וולף הערב (חמישי) באולמי פביליון, נצפה איש התקשורת והדובר הבלתי נלאה ישראל כהן מסתופף עם השר דרעי, ח"כ פינדרוס, יענקי קנייבסקי ויוסף חיים כלף.

את סוף שבוע שעבר סגר לייבל'ה בפתח תקווה. קצת לפני חצות יום שישי, התמלא אזור התעשייה בהמוני אורחים שהגיעו לשמוח עם רב בית הכנסת תפילה למשה בעיר הרב ניסים לוי - איש אמונו של נגיד עולם התורה הרב איל משיח שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו.

לייבל'ה רק מדמיין אם לא היה יום שישי כמה אנשים היו מגיעים. בשמחה ראה לייבל'ה את גדולי ישראל, רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור רבים, לצד עסקנים מכלל החוגים.

התמונה המרכזית שצדה את עינו של לייבל'ה הייתה הסתודדות שהתרחשה בירכתי האולם בין ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג לבין יענקי קנייבסקי נכדו של שר התורה, שם גם נראה באורח נדיר איש הצללים הספרדי יוסף חיים כלף - שלמרות יום שישי עזב את גבולות עיר התורה והחסידות.

ואפרופו כלף השבוע הוא חגג את הולדת בתו לאחר בנים רבים, לייבל'ה משגר מזל טוב ועוד מנויים רבים לעיתון 'הדרך'.

ואפרופו קנייבסקי, שמוליק וולף חגג שבע ברכות בביתה של השופטת החרדית חוי טוקר, בשמחה נראו בין היתר הרב אפרתי, לצד רואכברגר ולקרמן מהעירייה ואיש התקשורת אבי גרינצייג.

ובקיסריה, בביתו של איש העסקים גיורא ירון, שם נערך כינוס לטובת המכון החרדי למחקרי מדיניות. השתתפו: הגרי"ד גרוסמן, אלי פלאי, יו"ר המכון ח"כ פינדרוס, ח"כ יזהר ישי מכחול לבן וישראל יוסקוביץ, סמנכ"ל הפרויקטים ומי שסייע להקמת הפורום. עוד נראים, איש העסקים החרדי, שלמה קליש, איל וולדמן מייסד ענקית הטכנולוגיה 'מלאנוקס' מי שעשה לאחרונה אקזיט של שבעה מיליארד דולר ושמיל לוי מקרן ההון סיכון 'סקויה'.

גם השבוע לייבל'ה חצה את העולם, בלונדון הוא פגש את מקהלת 'מלכות' כשהם מתענגים על קפה ועוגות במאפייה המיתולוגית של גרודזינסקי בסטמפורד היל. גם האחים ויינברגר טעמו ולא התחרטו.

ומאנגליה לארה"ב יחד עם כל בית ישראל יצא לייבל'ה לקאנטרי, שם ראה את פתיחת המסעדה החדשה של האורח מישראל נתן רבני, מי שהגיע לחגוג את הפתיחה הוא הרבי הצבעוני מניקלשבורג.


ושוב חזרה לאירופה, לייבל'ה מבשר על פתיחת ימי ב'נאות דשא' ולא רק אצל החסידים, בשווייץ ראה לייבל'ה גדולי עולם רבי לייזר יהודה פינקל ריש מתיבתא דמיר ורבי שמעון גלאי גדול צדיקי הדור. השניים ישבו ולמדו ואף שוחחו עם העסקן הנמרץ ר' אבי חרל"פ נשיא כולל אשמורת הבוקר" שכבש את העיר הליטאית וחצה חוגים.

ומשוויץ להונגריה: בציון של ר' ישעיה'לה בן ר' משה מקרעסטיר ראה לייבל'ה את איש המספרים וקו הסקופים מוטי שטיגליץ כשהוא בוחן מצבות ישנות אולי יגלה היכן טמונים אבות אבותיו.

לייבלה תיעד את מקהלת נרננה והחזן ישראל אדלר עם גדול הזמר אברהם פריד בתמונה משותפת בסיום מופע מופע מיוחד. לייבל'ה עדיין לא יכול לחשוף איפה מתי וכמה ..

ובעוד חתונה יוקרתית בסוף השבוע הופיעה מקהלת נרננה עם לוי פלקוביץ מארה"ב.

המקום: מסעדת בערל'ה בגבעת שאול. הזמן: חמישי (ליל שישי) שעבר. אמן הרגש נותי פוקס, מופיע ספיישל בפני האסטרטג יוסי רוזנבוים יחד עם המשנה לראש העיר ירושלים חסן פלר ויעקב הלפרין שנועדו לפגישה מקצועית באווירת סופ"ש.

ובפתח תקווה באותה שעה נראו נועדים צוות הלשכה הבכירה של הגוראים בעיריית בני ברק דרנגר וחבריו יחד עם העסקן קיוי הס, השניים דנו על ההנחות בארנונה המרשימות שהציגו בעירייה.

לייבל'ה שהגיע השבוע לעיר התורה וחסידות, פגש באולמי וגשל את הכוכב המוזקלי מאמריקה לוי פלקביץ כשבין מנה למנה באולמי וגשל הספיק לדבר ביזנס ולהצטלם עם המפיק הצעיר והמוכשר איזייק שטיין משחקים הפקות. לייבל'ה כבר מחכה לראות את התוצאות ממפגש.

באירוע מיוחד לרגל 70 שנה לרבנות הצבאית במחנה צריפין בהשתתפות בכירי צה"ל מהעבר ומההווה, ראה לייבלה את הרב יעקב גלויברמן מחב"ד (רב צבאי וקצין בעברו) והרב הצבאי תת אלוף אייל קרים כשהם מעלם זיכרונות מהשירות בצבא.

ומי שהוא לא רק יועץ, אלא גם סנדק: איש הרפואה יוסי מרגלית נצפה השבוע משמס כסנדק בברית לבנו של ד"ר אלכס חלבטובסקי מכירי הרופאים בבית החולים בלינסון.

עובדי רדיו 'קול ברמה' חגגו במוצ"ש האחרון את הניצחון בבג"צ מול ארגון "קולך" בגג בניין קונקורד בבני ברק.

ובעל הסטטוס שלוימי טורנהיים נתפס בעדשה מצלם בפסטיבל האורות בירושלים, לייבל'ה לא יכל שלא להתפעל מהתמונות המרהיבות שהעלה טורנהיים בעדשתו.

בסוף השבוע שעבר נערכה שמחת הבר מצווה לבנו של יו"ר תנועת ש"ס בחדרה וחבר מועצת העיר בועז ביטון, נכדו של הגאון הצדיק רבי שמעון ביטון רבה של חדרה וראש ישיבת "אור יוסף". באירוע שהתקיים בגן האירועים "יארה" השתתפו מאות רבות של אורחים מכל גווני הקשת הפוליטית, ובראשם: רבנים, רבני ערים ושכונות, ראשי ישיבות, ראשי כוללים, חברי כנסת, ואישי ציבור רבים.



שדר "רדיו קול חי" - אשר גרייבר חזר מחופשה קצרה בבודפשט שבהונגריה היישר אל חגיגות יום הולדתו שהפתיעו אותו חבריו ומכריו והכינו לו ערב מרגש ומשמח במיוחד במסעדת "פארוק באור יהודה".

הנגיד ר' שמוליק הלפרין מלעלוב חיתן השבוע את בנו נתנאל עם נכדת האדמו"ר מקופיטשניץ. בסידור חופה וקידושין כובד הגאון רבי יוסף זאב פיינשטיין, ראש ישיבת 'עמלה של תורה'. ‏האדמו"ר מבויאן כובד בברכות.

לקראת חצות ראה לייבל'ה את המשפיע רבי אלימלך בידרמן בריקוד סוער עם החתן.

בחתונת בנו של יוסי לוי מעסקני העיר אלעד שנערכה בפתח תקווה, ראה לייבלה את רב העיר הרב שלמה זלמן גרוסמן, ראש העיר ישראל פרוש, ראש העיר לשעבר צביקה כהן (כיום מ"מ סגר"ע ירושלים) ומנהל מחלקת הנוער יחיקם גמליאל, כשהם מדסקסים על שגשוג העיר מאז שהוקמה ועד עצם היום הזה.

ועוד מאלעד: הראיס ישראל פרוש הפגין השבוע כישורי ריקוד בחתונת תושב העיר אשר זכה להקים בית נאמן בישראל, מהצד נראה מנהל מחלקת הנוער יחיקם גמליאל ועוזריו: אליה חיון, מאיר חסן ורועי גרשי.

ומי שנאלץ השבוע לעצור את מירוץ החיים והקמפיינים שנייה לפני שסגר קמפיין מוצלח לראש ישיבת 'חוט של חסד' הרב שלום הרוש הוא אהליאב אבוטבול ממנהלי הקמפיינים המובילים של חברת צ'רידי. אהליאב ניצל את השבוע לשהות עם הילד שמחר ייכנס בבריתו של אברהם אבינו בכפר חב"ד.

לייבלה מאחל לאהליאב ורעייתו מזל טוב כפול, על הבן הראשון ועל סיום הקמפיין לרב הרוש עם למעלה מ 12 מיליון שקלים שלא שכח לברך את רעייתו בלידה קלה עם סיום הקמפיין.

ברכת מזל טוב לסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן לאירוסי הנכדה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי ר' שמעון ברוין לרגל נישואי הנכד, בן בכור לבנו העסקן חזקי ברוין, לרגל נישואי בנו הגדול אברהם יצחק. שמחת החתונה ביום שלישי הקרוב באולמי כינר דוד בבית שמש.

ברכת מזל טוב לר' נחום ויסנשטרן נהגו ואיש אמונו של הגאב"ד הגר"מ גרוס לרגל שמחת נישואי בנו הערב בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לר' משה טריטל יו"ר מכון 'הגומל' לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת שתיערך ביום שלישי הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב סמוך ונראה לחתונה הגדולה של מרכז חסידי ויז'ניץ.

מזל טוב לר' יעקב ישראל דייטש מנהל מכון 'יד הרמ"ה', לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו, שיערך ביום שלישי הקרוב באולמי בנות הדסה ברח' ירמיהו בירושלים.

מזל טוב לאיש החסד מ'רחשי לב' ראובן שראבני לרגל הולדת הבן.

מזל טוב ליו"ר 'הבית היהודי' ושר החינוך רפי פרץ ‎ לרגל חתונת בנו שנערכה השבוע בקרית עקרון. מי שכובד בברכה שביעית היה המקובל הרב יעקב איפרגן (הרנטגן).

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת הרצל קוסאשוילי המבקר הנודע מהמסעדות לרגל הולדת הבן בשעטומ"צ.

וכוכב סדרת 'שבאבניקים', השחקן החרדי החרדי חיים ויסמן (28) המפורסם ממסעדת דייטש התחתן השבוע עם שמחה אוריאל, באולמי 'ארמונות וולף' בירושלים. בסידור חופה וקידושין כובד הגאון רבי משה ברנדסדורפר. בתיעוד שהגיע לייבלה נראה החתן ויסמן בריקוד סוער עם העסקן שמואל חיים פפנהיים.

מזל טוב לבעל המנגן מרדכי גוטליב מעסקני חסידות ברסלב לנישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד