י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשבר בעקבות סגירת השדה

העובדים ניצחו: החברה חזרה בה ולא תפטר

הנהלת 'ארקיע' הודיעה לנציגות העובדים כי החליטה לחזור בה ולבטל את פיטורי הענק בחברה כתוצאה מסגירת שדה דב • העובדים יחזרו לעבודה סדירה ויקבלו תשלום מלא על ימי החופשה הכפויה אליה הוצאו • ההסתדרות, ועד עובדי ארקיע והנהלת החברה ייכנסו מיידית להליך מו"מ שיעסוק בתכנית הבראת החברה וייעולה

העובדים ניצחו: החברה חזרה בה ולא תפטר
מטוסי ארקיע בנתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

'ארקיע' הודיעה כי תבטל את ההחלטה לפטר עובדים. הצדדים ישבו למו"מ על הבראת וייעול החברה. בהמשך לדרישת ההסתדרות וההכרזה על סכסוך העבודה ב'ארקיע', הנהלת החברה הודיעה אמש (חמישי) לנציגות העובדים כי החליטה לחזור בה ולבטל את פיטורי הענק בחברה כתוצאה מסגירת שדה דב. בהתאם לכך, כל עובדי 'ארקיע' שהוצאו לחופשה כפויה יחזרו לעבודה סדירה החל מיום ראשון הקרוב, ויקבלו תשלום מלא בגין ימי החופשה (1-4.7.19).

'ההסתדרות', ועד עובדי 'ארקיע' והנהלת החברה ייכנסו להליך מו"מ שיעסוק בתכנית הבראת החברה וייעולה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר בעקבות הבשורה כי "ההסתדרות לא תקבל הליכים חד-צדדיים של פיטורי עובדים ללא הידברות, על אחת כמה וכמה כאשר ישנו הסכם חתום על העברת העובדים לנתב"ג. על כן אני מברך את החלטת הנהלת ארקיע להתעשת ולחזור בה מההחלטה ולהיכנס עמנו למו"מ לצורך ביצוע משותף של ייעול החברה. אני מודה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי על הנחישות והחתירה למציאת פתרון למשבר וכן לעובדי ארקיע ולעומדת בראשם יו"ר הוועד עליזה בלאיש על עמידתם האיתנה במאבק על ביטחונם התעסוקתי ופרנסתם".

"כמו שדרשנו מההתחלה, הליכי הפיטורים יבוטלו", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי והוסיף, "העובדים יחזרו לעבודה ויקבלו תשלום מלא על הימים שהופחתו להם. כך היה צריך לנהוג מההתחלה, בדרך מכובדת של יחסי עבודה הוגנים והגונים, שתאפשר לצדדים לשבת ולהידבר על הדברים ועל הצורך של החברה בהתייעלות – לפני שנוקטים בצעדים דרקוניים".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי 'ארקיע', עליזה בלאיש הגיבה ואמרה, "המאבק שלנו נשא פרי הודות לפעילותו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי והגיבוי של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. נמשיך לקיים מו"מ אינטנסיבי עם החברה ומצפים שהיא תיקח אחריות ותדאג לכך שהעובדים המסורים שלה ימשיכו לעבוד בה כפי שצריך להיות ובהתאם להסכם הקיבוצי".

נזכיר, כי בראשית השבוע הודיעה חברת התעופה הישראלית 'ארקיע' כי היא צפויה לפטר בחודשים הקרובים כ-250 מעובדיה וכן תמכור לפחות חמישה מטוסים וזאת בעקבות נמל התעופה שדה דב בתל אביב, אולם כאמור, החברה החליטה לבטל את הפיטורים.

ארקיע פיטורי עובדים ההסתדרות שדה דב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד