י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיכול ממוקד

עינוי דין: התיק נגד תא"ל במיל' גל הירש ייסגר

על פי הדיווח ב'מעריב', גורם בצוות החקירה מסר, כי המשטרה לא הצליחה לבסס תשתית ראייתית שתאפשר להעמיד את הירש לדין, מה שיוביל את הפרקליטות לסגור את התיק העיקרי נגד הירש, חקירה שהביאה לסיכול תפקיד מפכ"ל המשטרה.

עינוי דין: התיק נגד תא"ל במיל' גל הירש ייסגר
גל הירש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החקירה נגד מי שכמעט כיהן כמפכ"ל המשטרה, גל הירש, הסתיימה. על פי הדיווח ב'מעריב', לא נמצאה תשתית ראייתית כדי להעמידו לדין והתיק יסגר.

אבישי גרינצייג מדווח, כי בימים אלו צוות החקירה עומל על סידור החומר הרב שהצטבר, לקראת העברתו לפרקליטות המדינה לצורך ההכרעה - האם להעמיד את הירש לדין.

אך על פי הדיווח ב'מעריב', גורם בצוות החקירה מסר, כי המשטרה לא הצליחה לבסס תשתית ראייתית שתאפשר להעמיד את הירש לדין, מה שיוביל את הפרקליטות לסגור את התיק העיקרי נגד הירש, חקירה שהביאה לסיכול תפקיד מפכ"ל המשטרה.

לפני מספר חודשים אמר גל הירש על עינוי הדין שהוא עובר, "לא מאחל לאף אחד את עינוי הדין המתמשך. זה ניסיון חיסול שנמשך גם בימים אלה, זה קשה לחיות ככה".

כזכור, לפני כארבע שנים החליט השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות את תא"ל גל הירש בן ה-55 למפכ"ל, כעבור מספר ימים הודיעה המשטרה כי הירש חשוד בעבירות שוחד, המינוי סוכל והחקירה נגדו נמשכת עד היום. אחד התיקים נגדו נסגר מחוסר אשמה, התיק השני "תיק גאורגיה" ממשיך להתנהל עד היום, זאת בעוד כל המעורבים בו ממדינות זרות, כבר יצאו זכאים והתיק נגדם נסגר.

באפריל 2016 פורסם, כי הירש נחקר באזהרה בפרשת מכרז פינוי הנפלים בראשון לציון, בחשד לביצוע עבירות של טוהר המידות. דבר שהופרך בהמשך.

בתחילת 2018 פורסמה טענתו של רח"ט המודיעין לשעבר במשטרת ישראל, תנ"צ גיא ניר, כי מינויו של הירש למפכ"ל סוכל על ידי בכירי המשטרה "באופן הגובל בפלילים" וכי "גל הירש הוא קורבן לסיכול ממוקד", ובחודש יולי 2018 פורסם כי התיק נגד הירש יסגר. באוקטובר 2018 הודיעה הפרקליטות על סגירת החקירה בעניין סילוק הנפלים בראשון לציון - מחוסר אשמה.

גל הירש תיק חקירה סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד