י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מובנת והכרחית"

המפקד קרא לחיילים האתיופים "צאו להפגין"

למרות שבצה"ל נזהרו מלהביע עמדה בנושא, מפקד פיקוד הדרום -האלוף הרצי הלוי שיגר איגרת לקצינים בכירים בה קרא להם לקרוא לחיילים ממוצא אתיופי ולעודד אותם להפגין • "אין כאן צודקים וטועים, יש כאן תסכול מוצדק" 

המפקד קרא לחיילים האתיופים "צאו להפגין"
האלוף הרצי הלוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי, פנה במכתב לקצינים: "מחאת העדה האתיופית לגיטימית, מובנת והכרחית".

על פי הדיווח של יואב זיתון ב-ynet, האלוף הרצי הלוי שלח איגרת פנימית לקצינים בכירים בפיקוד הדרום בה הוא מבקש מהם לכנס את חייליהם בני העדה האתיופית ולקרוא להם "להפגין ולהביע את תסכולם המוצדק". האלוף הדגיש במכתב, כי ההפגנות חייבות להיות "לא אלימות".

האלוף ביקש מהקצינים הבכירים "הקשיבו להם וחבקו אותם". באגרת נאמר. "מפקדים, אני כותב לכם בנושא שאינו מבצעי ואינו מקצועי, אך הוא בנפשנו, כמה ימים שאנו עדים למחאת בני העדה האתיופית, בעקבות מותו הטרגי של סלומון טקה".

"אין כאן צודקים וטועים, יש כאן תסכול מוצדק ומקרה שהיה עדיף שלא יקרה. יש בכוחנו לשנות. צה"ל הוא הזדמנות לעשייה למען לכידות החברה הישראלית, למרות שגם אנו איננו חפים מטעויות בנושאי שוויון ויחס לבני העדה האתיופית".

הרצי המשיך "אני רוצה שכל אחד מאתנו יאסוף לשיחה את בני העדה האתיופית שבגדודו וביחידתו. אלה ימים רגישים, עשו זאת ברגישות הראויה. אמרו להם שאנו חושבים שאסור היה להגיע לתוצאה כזו, הצביעו להם על כך שאנו מאמינים שנהיה טובים יותר בקבלתם אלינו בעתיד, בכך אנו מאמינים ונפעל שכך יהיה. דברו אתם על כך שהמחאה היא לגיטימית, מובנת ואף הכרחית, אך אסור לה להיות אלימה".

עוד מדווח יואב זיתון, כי בצה"ל נזהרו מלהביע עמדה בנושא מחאת האתיופים, מחאה שהוציאה אלפי מפגינים לרחובות, הנושא שהפך לפוליטי הפך לזירת קרב ביום שלישי האחרון, לאחר שצעיר מהעדה האתיופית נהרג מירי של שוטר בקטטה.

פיקוד דרום הפגנת אתיופים אפליית אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד