י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תפתרו הוויכוח בבית דין"

צפו: הרב טיפס על הגדר וחזר בידיים ריקות

רבה של פולין סיכם עם הקהילה בקראקא כי יגיע לבית הכנסת 'אייזיק' על מנת לקחת את התפילין של המתפללים - הוא נאלץ לטפס על הגדר אך לבסוף לא השיג את התפילין • הרבנים מבקשים משני הצדדים: "תפתרו את הוויכוח בבית דין" • צפו בתיעוד

צפו: הרב טיפס על הגדר וחזר בידיים ריקות
הרב מטפס על הגדר צילום: מתוך הסרטון

רבה של פולין וחבר הוועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב מרדכי שודריך, סיכם אתמול (חמישי) עם הנהלת קהילת קראקא כי יגיע לבית הכנסת ׳אייזיק׳ שנסגר - על מנת לקחת את זוגות התפילין של המתפללים.

אלא שכאשר הגיע הרב לבית הכנסת, התברר לו כי המקום סגור ואיש מראשי הקהילה לא נמצא. המאבטחים שנשכרו לשמור שלא ייכנסו מתפללים ומבקרים - הסתגרו בבית הכנסת ואיש לא ענה בטלפון.

הרב טיפס על הגדר ושוטרים שהוזעקו למקום לא ידעו כיצד לטפל בעניין. התפילין טרם הושבו לבעליהן. אתמול הודיעו שוב לרב שודריך כי יוכל לבוא היום לבית הכנסת הסמוך כדי לקחת את זוגות התפילין.

בשעות הקרובות (שישי) אמור הרב להגיע לשם, בתקווה שהפעם ייפתחו השערים. הרב שודריך ביקש מהנהלת הקהילה לפתוח לאלתר את בית הכנסת ולאפשר את התפילות כסדרן.

כזכור, ׳ועידת רבני אירופה׳ הצטרפה לקריאתו של הרב הראשי לפולין הרב מרדכי שודריך לאפשר לפתוח חזרה את בית הכנסת איזאק לתפילות וללימוד תורה כפי שהיה עד היום, יחד עם הרב אליעזר גוראריה והרב אברהם באומל שליט"א.

נשיא הוועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי ׳אם יש טענות כל שהן - יש להפנותם לבית הדין, ועד למתן פסק דין על פי תורה יש להשאיר את בית הכנסת 'איזאק' פתוח לתפילות, כייעודו, כפי שהיה עד היום. והאמת והשלום אהבו. וליישב את הדברים בבית דין".

בית כנסת קראקא פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד