כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'נטורי קרתא' ישתתפו בתהלוכות 'יום האדמה'

מחר יערכו הפלשתינים שורה של צעדות לעבר ישראל לרגל 'יום האדמה' • ומי יהיו כוכבי הצעדות? 'רבנים' אמריקאים משורות 'נטורי קרתא' • מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו

נטורי קרתא באיראן. צילום: ארכיון
נטורי קרתא באיראן. צילום: ארכיון

אירועי 'יום האדמה' קנו לעצמם בצדק מוניטין שליליים ובצה"ל כבר נערכים למחר (ו), כאשר הערבים מתכננים לקיים מספר צעדות שיצאו במקביל מגבולות מדינות ערב לעבר ישראל תחת המסר "הצעדה העולמית לירושלים". במסגרת זאת ייצאו צעדות מירדן, לבנון, סוריה והרשות הפלשתינית.

נטורי קרתא, הארגון האנטי ציוני ששיתף בעבר פעולה עם הערבים כמה פעמים, פרסם הודעת תמיכה ברחבי הרשת בצעדות לרגל יום האדמה. דובר התנועה, ישראל דוד וייס מקנדה, אומר בסרטון המוצג בשפה האנגלית: "אנחנו תומכים בפעילות הזאת וקוראים לכולם לתמוך בצעדת ירושלים העולמית.

"אנחנו כיהודים עומדים ואומרים 'לעולם לא נקבל את הכיבוש של ירושלים ופלסטין'. אנשים אומרים שזה נגד זכויות האדם. אנחנו אומרים שזה נגד האל. אנחנו רוצים שהעולם יידע זאת. אם אתם עומדים נגד מדינת הכיבוש, אתם לא אנטישמיים. להיפך. הציונות היא הגורם הגס שמוביל לשפיכות הדמים הבלתי נגמרת".

בסרטון מספר וייס כי אנשי 'נטורי קרתא' שלחו כמה משלחות שישתתפו בצעדות שאמורות לצאת ממדינות ערב ביום שישי. הוא קרא לצופי הסרטון ולמדינות העולם לתת לצועדים לעמוד יחדיו ולתמוך בירושלים משוחררת ובפלסטין משוחררת, כדי שיוכלו לחבור שוב יחדיו, יהודים, נוצרים ומוסלמים.

מארגני הצעדות הביעו שביעות רצון, כצפוי, מההשתתפות הצפויה של 'נטורי קרתא'. המתאם הכללי של הצעדה העולמית לירושלים, רבחי חלום, סיפר כי אישים חשובים בקנה מידה עולמי ישתתפו בצעדה, בהם ארבעה רבנים אמריקנים הנמנים עם נטורי קרתא, המתנגדים לקיומה של מדינת ישראל.
נטורי קרתא צעדות יום האדמה ישראל דוד וייס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד