ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לאחר התיעוד המזעזע

מחריד: 18 אישומים נגד הגננת המתעללת

הגננת המתעללת: הפרקליטות הגישה לפני זמן קצר כתב אישום כנגד בת 25, בגין 18 אישומים של התעללות בקטין ותקיפה • נתניהו גינה את הגננת וסייג: "לא יכול לקבל את האלימות של שריפת הבית - זו אנרכיה"

מחריד: 18 אישומים נגד הגננת המתעללת
אילוסטרציה צילום: מתוך מצלמות האבטחה

הגננת המתעללת: פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בלוד נגד בת 25, בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע.
 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, בין התאריכים 16.06.19-27.05.19 הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים.

במהלך תקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים. כתב האישום מפרט את המעשים האכזריים והחריגים שביצעה: כיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות.

אם לא די בכך, הגננת הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה; טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות; הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.

חלק גדול מהמקרים תועדו במצלמות האבטחה של הגן ואף פורסמו על ידי המשטרה בסוף שבוע שעבר. בבוקר שבת בית הגננת עלה באש ומחקירת צוותי הכיבוי עלה חשש להצתה מכוונת. המשטרה עצרה אתמול בן 18 מקרני שומרון, קרוב משפחה של פעוט שלמד בגן, וזאת בחשד להצתה.  

בבקשת המעצר כתבה עו"ד פיקר סגל כי "מעשיה של המשיבה מקימים עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש כי המשיבה תסכן את בטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים, וההתעללות השיטתית שנחשפה בארבע מצלמות כמעט מדי יום משך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות".

"מסוכנותה של המשיבה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהמשיבה פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. כמו כן, לא ניתן ליתן במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה, תרתי משמע, את היקר להם מכל...".

לפני שעה קלה הגיב ‏ראש הממשלה נתניהו ב"שידור חי מהקפה של הבוקר" על שריפת בית המטפלת המתעללת: "אני מבין את ההורים, אבל לא יכול לקבל את האלימות של שריפת הבית בראש העין. זו אנרכיה. הפתרון הוא הגברת הפיקוח ע"י מצלמות וזה עומד להיכנס בחוקים של יפעת שאשא-ביטון שיתנו לנו הרבה ביטחון".

גננת מתעללת פרשת התעללות גננת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד