י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כבר לא טאבו

המשפיע החסידי מפתיע ומבקש: אל תצנזרו את נושא המוּגנות

שמעו של המשפיע רבי יואל ראטה הגיע למרחקים, בין היתר בשל השקפת עולמו ששוברת מוסכמות שהתקבלו בתוככי המגזר החרדי, כאלו שהיה קשה לדבר עליהם | בשיעור שנשא בפני תלמידיו, עורר המשפיע הפופולרי על החשיבות שבעיסוק במוגנות הילדים מפני פגיעות חמורות | צפו

המשפיע החסידי מפתיע ומבקש: אל תצנזרו את נושא המוּגנות
הרב יואל ראטה צילום: צילום מסך

ישנם לא מעט נושאים שמוגדרים כ'טאבו' במגזר החרדי, שלא דנים עליהם בפומבי, אלא בחדרי חדרים בלבד. המשפיע המהפכן מוויליאמסבורג, הרב יואל ראטה, שבר כבר לא מעט מוסכמות בנושאים שונים וקו החשיבה שלו זוכה להערכה שהולכת וגוברת בקרב תלמידיו ומעריציו.

הפעם, הוא מפתיע ותוקף את אלו המגדירים 'ניבול פה' ואף קורעים עלונים שמתייחסים לנושא מוּגנות מפני פגיעות חמורות. המשפיע סיפר כי בעקבות הדרשה שלו פנתה אליו אשה וסיפרה כי הסבירה לילדיה שישנם אנשים חולים וצריך לנקוט במשנה זהירות. "אף אחד לא יכול לגעת בכם", היא אמרה להם. האם סיפרה כי לאחר ששוחחה עם בנה בן ה-12, הוא סיפר לה כי אחד השכנים קורא לו לשחק מאחורי הבניין - וביקש עצה איך לנהוג.

המשפיע סיפר כי ביקש להכניס את המכתב הזה לגיליון שמופץ בבתי הכנסת, "אולי עוד אבא או אמא יתעוררו מזה, שצריך לדבר ולהזהיר את הילדים בנושא". התגובה הפתיעה אותו. "ניבול פה", הגיבו למשפיע. "מה בדברי הוא ניבול פה? מה כבר כתבתי?" שאל והוסיף - "שהילדים ידעו להיזהר שלא ייפגעו מאנשים חולניים כאלה". "הם יכולים להיפגע באופן בלתי הפיך".

"תקרע את הגמרא גם?" שאל המשפיע על אלו שקורעים את הגליונות, "מה ניבול פה כאן? מה אתה זורק את זה מבית הכנסת?" שאל, וציטט דברים מתוך הגמרא שעלולים להשתמע חלילה באופן זהה.

הרב מענדל ראטה וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד