י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שיהיה לו לתרופות"

ניצחון לנתניהו ג'וניור: פעיל השמאל ישלם

בנו של ראש הממשלה רושם הצלחה בתביעה שהגיש נגד פעיל שמאל שהפיץ עלילת כזב לפיה אביו פנה לראש המוסד וביקש להוציא דרכון בשם בדוי עבורו | הפעיל שנתבע, אייבי בנימין, ישלם 20,000 ש"ח ליאיר נתניהו | פעילי 'מחאת פתח תקווה' הגיבו: "שיהיה לו לתרופות"

ניצחון לנתניהו ג'וניור: פעיל השמאל ישלם
יאיר נתניהו צילום: פלאש 90

עוד ניצחון למשפחת נתניהו בין כותלי בתי המשפט בישראל. הפעם מדובר ביאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר זכה היום (ראשון) בתביעת לשון הרע שהגיש נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת 'העבודה' אייבי בנימין.

מדובר בתביעה שהגיש עו"ד יוסי כהן בשמו של יאיר נתניהו, בה עתר לחייב את בנימין בתשלום פיצויים בסך 140,332 ש"ח ולפרסם התנצלות בנוסח המקובל על התובע, או לחילופין לשלם פיצויים ללא הוכחת נזק בסך 70,166 ש"ח וסכום נוסף של 59,467 ש"ח כפיצוי על נזק לא ממוני מכוח עוולת הרשלנות.

על מה התביעה? לפני כשנה בחודש יוני 2018 פרסם אייבי בנימין פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, שם צוין כי ראש הממשלה פנה לראש המוסד וביקש להוציא דרכון בשם בדוי עבור יאיר נתיהו מטעמי ביטחון, וזאת בכדי "לשמור על הבן ההולל המסתובב בעולם". בהמשך דווח כי נחקרים במשטרה חשדות שהדרכון שהונפק ליאיר מטעמי בטחון לכאורה, שימש אותו כאמצעי להלבנת הון ותשלומים שהתקבלו ככספי שוחד לראש הממשלה.

בפוסט בפייסבוק נטען כי על פי החשד, יאיר נתניהו מחזיק חשבונות במיליוני דולרים ואירו במקלט מס בפנמה, אותם פתח באמצעות הדרכון הנ"ל, וכי הוא עצמו מסובך בפלילים.

בדיון בתביעת הדיבה שהגיש נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין. "אייבי בנימין הוא חלאת המין האנושי", אמר נתניהו בדיון, וננזף על ידי שופט בית משפט השלום בתל אביב שאמר לו "שמור על השפה. אין מקום לאמירות כאלה". השופט אבי שליו הציע הסדר שלפיו הפיצוי שייפסק יוענק לעמותה א-פוליטית. עורך דינו של נתניהו התנגד, ואמר: "אני רוצה פסק דין נוקב עם פיצוי ראוי".

יאיר נתניהו טען באמצעות פרקליטו כי מדובר בפרסום שקרי שנעשה מתוך כוונה לפגוע בו ולהכפיש את שמו הטוב בהיותו בן של נבחר ציבור, ובאמצעותו את משפחתו. יאיר נתניהו הדגיש בכתב התביעה, כי מעולם לא היה בפנמה, וודאי שלא עשה שימוש בדרכון דיפלומטי להעלמת כספים ופתיחת חשבונות.

מנגד, טען אייבי בנימין באמצעות פרקליטיו עו"ד גונן בן יצחק ועו"ד אמיר ביתן, כי מדובר בתביעת השתקה שנועדה להרתיע אותו מלבקר את ראש הממשלה, על רקע עתירה שהגיש לבג"ץ בנוגע לחקירת פרשת רכישת הצוללות, תיק 3000. לגופו של ענין, טען כי הפרסום חוסה תחת הגנת סעיף 15(4) לחוק, בהיותו הבעת דעה בקשר לתובע כדמות ציבורית או לענין ציבורי, ובהתייחס לאופיו, עברו ומעשיו.

באשר ליסוד תום הלב, פירט את הרקע לפרסום, וטען כי הפוסט חזר על דברים שפורסמו לפני כן במליאת הכנסת, בעיתונות, בתקשורת וברשת האינטרנט, וכי היה לו יסוד סביר להאמין באמיתות הדברים במועד פרסומם.

"הפרסום נשוא התביעה מהווה לשון הרע, וכי יש בו כדי לבזות ולפגוע בשמו של התובע" קבע השופט אבי שליו מבית משפט השלום בתל אביב, והוסיף "מצאתי כי הפרסום אינו חוסה תחת ההגנה הקבועה בסעיף 15(4) לחוק בדבר הבעת דעה בתום לב, אולם קבעתי כי לא נעשה בכוונה לפגוע". למרות התהיות שהועלו בנוגע למניע להגשת התביעה, קבע "לא מצאתי שהן מצדיקות דחייתה על בסיס הטענה בדבר תביעת השתקה".

השופט קבע את שיעור הפיצוי לסכום של 20,000 ש"ח אותם ישלם אייבי בנימין ליאיר נתניהו. בנוסף, אייבי בנימין ישלם הוצאות שכר טרחה לעו"ד בגובה 7,500 ש"ח.

בתוך כך, חשבון הטוויטר של חברת 'החדשות' של 'ערוץ 12', דיווח על ניצחונו של נתניהו ג'וניור בבית המשפט ובתגובה הגיבו בחשבון על שם 'מחאת פתח תקווה', "שיהיה לו לתרופות". יאיר נתניהו הגיב לכך וצייץ, "אוי תראו איזה נאורים מארגני ההפגנות שהילכו אימים על היועמ"ש לתפור בכוח תיקים נגד רוה"מ כל מוצ"ש בפתח תקווה", כך נתניהו הבן.

יאיר נתניהו אייבי בנימין תביעת לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד